Demone Nero

2015. augusztus 28. 23:12 - Spica

tank és más

van egy rossz hírem: jók a pumpák!

elvittem őket a héten szakértőhöz, és a bemérés eredménye szerint a következőket tudják (a mennyiség értékénél lévő 2 érték a 2 pumpa miatt van):

Feszültség [V] 12 12 12
Áram [A] 1 1 1
Nyomás [bar] 1 1,5 2
Szállítási menny. [l/h] 145 ; 145 140 ; 140 125 ; 135

50 indításból 50-szer elindulnak, a túlnyomás-védő szelep pedig 2 ill. 2,5 bar-nál nyit.

a gyári adatok szerint legalább 112 l/h-t kéne szállítaniuk 1,5 bar-nál, azaz mind a két pumpa bőven túlteljesíti a normát. konzultáltam is kicsit, és az derült ki, hogy ezek a fajta pumpák nem nagyon tudnak túlmelegedni. 80 fokos visszafolyó benzin nem kottyan meg nekik, mert akár 300 fokig is működnek. a szivattyú (impeller) háza együtt hőtágul a szerkezettel, tehát nem tud szorulni. kimeneti dugulás esetén a hang mélyül, és egy idő után nyit a szelep. bemeneti dugulás esetén viszont - nyüszögni kezd, és nő az áramfelvétel! a szakértő kolléga szerint egyértelmű, hogy a tankban lévő szűrő (szerepét betöltve) megfogja a keringő trutyit, ami a csökkenő benzinszint miatt zaccosodik. ha várunk, akkor "lelebeg" a cucc róla, illetve ha utántöltünk, vissza is higítjuk.

ez ugye egyrészt jó, mert pumpát felújítani drága, venni meg méginkább (ha lehet kapni), helyettesíteni meg bonyolult. másrészt rossz, mert a saga nem ért véget.

nincs más hátra, kukucs be a tankba.

dsc_0861.JPG

alulról cserélhető a szűrő, ezen a nyíláson be lehet dugni akár a telefont is egy fotó erejéig, ezt látjuk most. szemben a visszafolyó ág kalibrált nyílása, balra lent a nagy lyuk széle. szerte pedig némi zacc, kézzel belenyúlva morzsolódik nagyon finoman. tovább nézve a falra, némi rozsdafoltot is látni lehet:

dsc_0862.JPG

innen nincs más kiút, mint a tank felújítása - persze ehhez le kell operálni. két fémpánt fogja az autó aljához, ezek leoldása és a kézifék szerkezet félig bontása után - némi küzdelem és ördöglakatozás árán - lejön a tank, csak persze előtte ki kell kötni minden egyéb "köldökzsinórt", mint pl. a beöntőnyílásnál a már megénekelt szuszogó és lecsapató csöveket, és a tank tetején a szintmérőt meg a közvetlen visszafolyó nyílást:

dsc_0860.JPG

a csatlakozók annyira rondák, hogy én csak csodálkozom, a szintmérő egyáltalán csinált bármit is...

levéve ilyen a tank:

dsc_0869.JPG

a szintjelző nyílásán bekukkantva pedig ezt látjuk:

dsc_0871.JPG

a felső részen az a "konzervdoboz" a szűrőt körbevevő hullámtörő lemez, az alsó részen pedig a tank többi rész látszik, ami fura módon nem annyira rozsdás, de azért van benne szmötyi (jó, egy része már a szereléskor hullott bele). azóta a tank már egy szakiparosnál van, aki 1 hét alatt kettévágja, kívül-belül homokszórja, műgyantázza, lefesti, hogy jó ideig ne legyen vele megint gond.

ha már itt tartunk, megnéztem a motortérben lévő (AC utáni - Spica előtti) szűrőt is, annak a házában is volt kis finom kosz, de nem zacc. ez a szűrő kb. 4 éve volt cserélve. megrendeltem újra mind a két szűrőt, hogy minden koszt kidobhassak a régiekkel együtt.

dsc_0872.JPG

ha már lent van a tank, nézzünk be fölé (azaz a csomagtartó alá):

dsc_0876.JPG

a kép közepén az egyik végén még rögzített tanktartó pánt lóg, megszenvedtünk mind a kettő levételével, de azóta már felcsiszoltam őket, majd kapnak festést visszaszerelés előtt. inspekció után kimondható, hogy a bódé nem rohad, legalább ez jó hír :-)

a pumpákat szépen visszaszereltem a felújított konzolra, majd "csak" fel kell őket egyben rakni, ha kész a tank:

dsc_0859.JPG

MÁS:

én vagyok az "elektromos kolléga", szóval nem maradok nyugton ezen a vonalon sem. a közelgő téli szezonra gondolván az akku kapott egy leválasztó kapcsolót:

dsc_0831.JPG

de ennél sokkal érdekesebb, hogy megint szétszedtem a középkonzolt (ez az én keresztem). az ok pedig az, hogy csináltam zenét. a régi rádiót természetesen továbbra is szerettem volna megtartani, így azt is belevontam a dologba. a hangszórókat lecsatoltam róla, viszont felhasználtam a kapcsolt kimenetét, amelyet eredetileg egy elektromos antenna vezérlésére szántak volna:

dsc_0832.JPG

erről kireléztem az új "zajgenerátor" tápját, azaz a régi rádió bekapcsolásával lehet továbbra is zenét csinálni, de már nem az szól, hanem ez:

dsc_0835.JPG

egy kis doboz, aminek most a hátát látjuk, van rajta 2 féle AUX bemenet, USB és SD kártya aljzat, tartalmaz egy FM-rádiót. kici kínai ócóér' 15 €/db. egy egész tisztességes sztereó végfok IC van benne, a teljesítmény ebbe a kis autóba pont elég. átalakítottam a botantennát egy antenna aljzatra, hogy jobb legyen a vétel, és szépen felszereltem a kütyüt a kesztyűtartó alá:

dsc_0867.JPG

nincs szem előtt, de azért a digitális hordozókat könnyű beledugni. hozzányúlni működés közben nem is kell, mert az Autovox rádió bekapcsolása után már egy kis infra távirányítóval kezelhetünk mindent: hangerőt, műsorforrást, csatornaváltót, zeneszám léptetést. mivel nincs tank, még nem tudom, mennyire veszi fel a gyújtás zaját működő motorral, de statikusan nagyon jól szól a lehetőségekhez képest (hátsó hangszórók, a szellőzés miatt gyakorlatilag nyitott hangdobozzal).

a kipufogó által megkínzott kézifék-bowdent teszem még rendbe, erről majd legközelebb.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lucrezia.blog.hu/api/trackback/id/tr897742016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Demone Nero
süti beállítások módosítása