Demone Nero

2016. május 20. 14:20 - Spica

pihi

a balatonfüredi Concours d'Elegance fényesen sikerült az eső ellenére, s még egy díjat is sikerült elhoznunk.

13237785_1246516505367401_4102685645380391153_n.jpg

mire visszaértünk a bázisra, három problémával is szembe kellett néznem:

- a vadonatúj, tán 3 hetes ventilátor hőkapcsoló feladta a küzdelmet, úgyhogy egyenesbe kellett kötnöm a kábeleit;

- a már eddig is jelen lévő lánccsörgés egyre fémesebb, már engem is megijeszt;

- a hátsó tengelyből lassú menetnél ropogás hallatszik.

ebből nyilván az 1. probléma hamar orvosolható, rendeltem is másik gyártmányú hőkapcsolót, de a másik kettő komoly beavatkozást igényel, úgyhogy további intézkedésként Lucrezia elmegy pihenni.

a terv: kimászik a motor, amiben nem csak láncot cserélünk, hanem szét is húzzuk, így 45 év után, szóval kap egy kisgenerált. közben a hátsó hidat is megbontjuk, végre kiderül, mitől van elindulásnál a remegés.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lucrezia.blog.hu/api/trackback/id/tr308732548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karlmann 2016.11.03. 13:47:43

Szia,

Gondolom azóta már megtörtént a széthúzás. Mi kétliterest újítottunk fel, nem egyszerű sport. Pár jó tanácsot szívesen megosztok.

Ha nagyon nem akarnak kijönni a hüvelyek, próbáljátok kólával, nekünk is úgy jöttek ki. Ne lepődjetek meg ha a főtengelyfuratokban lévő záró dugók egyike másika hiányzik. Ha van rá lehetőségetek, akkor rakassatok bele csavart. Jó műhelyben meg tudják csinálni, az eredeti alumínium dugók nem túl tartósak.

A hengerfejet lehúzó nyolc anyát (nektek összesen 16 van) ne cseréljétek ki szépen krómozott újakra. Mi megtettük, de olyan gyenge minőségűeket kaptunk a classicalfa-tól, hogy a tetejük az első indítást követő tíz percen belül kilyukadt és spriccelt ki a hűtőfolyadék. Vagy krómoztassátok le az eredetit vagy hagyjátok úgy ahogy van.

A két vezérműláncból csak az egyikhez van feszítő, a másikhoz nincsen a négyhengeresnél! Előfordulhat, hogy a vezérműtengelyek nem futnak egyenesen, sanszos, hogy kell egy fúrás nekik. Vízpumpából rengeteg van hozzá, de a minőségük nagyon gyatra, Pesten van cég, aki profin felújítja és garanciát is vállal rá!

Spica · http://lucrezia.blog.hu 2016.11.03. 18:17:01

@karlmann: köszi a tanácsokat - az az igazság, hogy ez itt a suszter cipőjének tipikus esete, azaz nem jutottunk hozzá a saját autómhoz, mert az ügyfelek kocsijai mindig sürgősebbek.
amúgy keresztülment már jónéhány Alfa nord meg TS a kezünkön :-)
a classicalfával kevésbé
a Monti V8-asa azért egy picit különbözik ezektől, pl. vannak láncterelők, 2+1 láncfeszítő van, nálam a ritkább vízpumpa-csapágy van mert klímás az autó. nagyon nem mindegy a HF tömítés sem, sokkal érzékenyebb rá ez a motor mint a sor 4 nord.
de ami késik, nem múlik :-)

karlmann 2016.11.03. 19:28:28

Igen ez ismerős érzés. Igazán nagyszerű, hogy vannak láncterelők, az különösen, hogy nemcsak egy lánchoz van feszítő! A tied klímás?! Külön gratulálok! Sok kitartást hozzá, mert ez nem egyszerű blokk és nincs róla sok info.

Spica · http://lucrezia.blog.hu 2016.11.03. 20:43:37

@karlmann: igazából egész sok infó van róla, csak jó helyeken kell keresni :-) ez volt az egyik ok annó, ami miatt bele mertem vágni a Montiba, hogy jól van dokumentálva.
Demone Nero
süti beállítások módosítása