Demone Nero

2017. április 26. 00:10 - Spica

baj van, de nincs baj

Ezzel hívott a mester, aki eljutott odáig, hogy végre széthúzza a motort, és felmérje, mit kell csinálnunk.

33831331570_aedae3a779_z.jpg

Kezdjük a bajjal: a főtengely végén van egy 2+1-es szíjtárcsa, ami a generátort és a klímakompresszort hajtja. A klíma gyári klíma, de nem a gyárban szerelték be, későbbi bővítés - emiatt a szíjtárcsára fel kellett szerelni utólag a +2 pályát a kompresszornak. Valószínűleg viszont ekkor nem sikerült rendesen lehúzni és biztosítani azt a körmös anyát, ami a tárcsát a tengelyre fogja. Emiatt a ~40 év során meglazult a tárcsa, és kóválygott a tengely végén. Ennek többféle eredménye lett: egyrészt egy sérült végű főtengely (szétvert ékhorony és kikopott tengely a tárcsa alatt), sérült szíjtárcsa (kikopott furat), és zajos járás.

Ami miatt nem baj: meg lehet oldani, jobb lesz mint a gyári. (Nem, nem veszünk új főtengelyet. Kíváncsiságból megnéztem, újonnan gyártva 8500 €. Amúgy meg is értem, egy csodaszép műremek.)

34058017502_766a6798de_z.jpg

Ami a képen nem látszik, de rajta van: az 1. hengerben volt egy kettétört kompressziós gyűrű. Ezt azonban a sem a hüvely, sem a dugó nem sínylette meg, gyűrűkészletet pedig lehet kapni - újabb pipa.

Azt nagyon jól eltaláltam, hogy a lánccsörgés a két hosszú láncvezetőről leesett műanyag bevonat miatt volt, az alu síneket csapkodták a hosszú vezérlő láncok, ezek lesznek még cserések (de ez benne volt a pakliban).

34215577965_3f7db40bd4_z.jpg

33404809713_f7271282d3_z.jpg

Minden más a kosztól eltekintve nagyon jó állapotban van, nem futott olajhiányosan a motor, nincs szétkopva se csapágy, se bütyök, se semmi, szóval a fenti darabok. plusz némi tömítéskészlet, vízpumpa, stb. megrendelése után mehet is össze minden!

A szelepdekniket csináljuk meg csilivilire, a motor többi része tiszta lesz, de nem vadiújra gyöngyszórt, az a vélemény kristályosodott ki, hogy ez jobban illik az egyébként patinás autóhoz.

A motor műszaki szempontból teljesen más, mint a Nordok. Látszik a megoldásokon, hogy versenymotorból tenyésztették. Annyira szép, hogy a kiterített alkatrészeket kiállításon kéne mutogatni...

Mi van még? Ha már hozzáfértünk, csináltunk egy tesztet: az olajhőmérő sose mutatott semmit. A gomba helyett most egy potmétert tettem az üres motortérbe, és lám - kilendült a mutató, ahogy tekergettük az ellenállást. Szóval hőmérő gomba is kell.

További tervek, csak hogy ne feledjem:

- miért remeg be indításkor a hátsó futómű

- legyenek elöl nagyobb fékek

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lucrezia.blog.hu/api/trackback/id/tr3012454871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Demone Nero
süti beállítások módosítása