lassan összegyűlnek a tárgyi feltételek és az utolsó kérdéses dolgokat is rendezzük.
mára végre készen lett a hengerfej-csavarok lehúzására szolgáló speciális szerszám (hirtelen csak egy "véletlenül rákerültem a képre" szintű fotóm van róla:
némi bolti szerszámok beáldozásával, géplakatos cseszegetéssel, furkálással és hegesztéssel sikerült előállítani, nélküle nem lehetne hozzáférni az anyákhoz úgy, hogy nyomatékra lehessen húzni őket.
a blokkban már benne a főtengely:
javított véggel, perselyezett szíjtárcsával és balmenetes anyával:
már csak egy problémás dolog maradt: a vízpumpa tengelyének külső, homlokfedélben lévő csapágya. az általános külföldi és belföldi vélemények szerint ez egyrészt alul van méretezve, másrészt alul van olajozva.
a méretezésen próbálunk egy nagyobb csapággyal segíteni, amihez meg kell nagyobbítani a homlokfalban lévő fészket - ahogy elnézzük a támfalakat, ez nem fog problémát okozni. a tengelyt mégegy csapágy tartja magában a blokkban is.
további "fejlesztés" a legfelső lukból befelé csorgó olaj (a SPICA visszavezető nyílása) bevezetése egy extra csatornával a csapágyhoz, vagy a belső lánckerék átlyukasztása hasonló céllal.
szóval hajrá, én azt remélem, 1-2 hét alatt itt motor lesz.
a hátsó híd indulásnál jelentkező ropogását is kitárgyaltuk, nem valószínű, hogy a diffi kerekeknek a féltengely ricniken elkövetett minimális kotyogásából származna. egyelőre a diffi kap egy nagyon alapos új kihézagolást, aztán meglátjuk. lehet még kardán, sőt talán kuplung is ... ha összeállt az autó és még mindig jelentkezik, akkor felrakunk lentre egy GoPro-t, hátha látszik, mi remeg :-)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.