Demone Nero

2012. február 15. 21:02 - Spica

mégsem

mégsem lesz homokszórva / szinterezve a váltóház.

azon egyszerű okból, hogy hétfőn Alex betette a bogarat a fülembe:

- gyárilag sem volt az festett, márpedig ennél az autónál az eredetiség beteges követése a célunk;

- a diffiház + hűtőborda is csak elpucolásra került, és az aluminium saját natúr színében pompázik most is.

úgyhogy marad. András művészien kivágta az összes tömítést a váltóhoz vékony klingeritből, hamarjában még azt a kettőt is, amit tudtam utánrendelni :-) a váltó így hamarabb el fog készülni, mert "csak" korongozni kell, a nagyja már le van csapatva nagynyomásúval.

elvittem ma a kerekeket legumiztatni. kétszer. mert a pótkereket elfelejtettem elsőre. a felnik most a homokszórónál várják, hogy a több réteg festék + gittől megszabaduljanak.

meglepi: a kerekek gumibelsővel szereltek - mégpedig a felni formája miatt, nincs olyan válla, ami megtartaná a ma szokásos belső nélküli gumiban a nyomást. (maguk a gumik egyébként ilyenek, "Tubeless" Good Year Eagle NCT2-ből van 4 db, a pótkerék viszont Michelin nemtommi, ráadásul nem a gyári 195/70 R14-es méretű, hanem 205-ös (amit egyébként a kukacos németek 1983-ban elfogadtak váltóméretnek)).

IMG_20120215_210535.jpg

a képen a felnik közepéből kipattintott embléma. jobbfelől: az eredeti, amit rendkívül okosan lemázoltak elődeim a felnivel együtt :-( balfelől: ahogy ki kéne néznie (utángyártott darab, szemfülesek felfedezhetik, hogy a rajzolat kisebb mint a gyárin, illetve még a fényképről is lerí, hogy a gyári az egyben dombormű is...) majd egy kis higítóval megpróbálok nekimenni, hátha megmenthető.

további stratégiai lépés történt ma: elmentem a postára.

az történt ugyanis, hogy nemrég az ebayen valamilyen csoda folytán sikerült számomra hihetetlenül olcsón beszerezni egy használt termoaktuátort. azért nem írtam róla eddig, mert az osztrák ember "teljesen funkcióképesnek" tüntette fel, de amíg nem jött meg, nem akartam ezt elkiabálni. nos, olyan értelemben funkcióképes, hogy melegítésre kitolja a rúdját, de sajnos 3-4 mm-el el van csúszva az egész működési tartománya, ezért nagy hideg esetén nem tud már kompenzálni. így pedig nem építjük be. (meg egyébként is, 40 éves ez is, hiába tűnik most kb. félig jónak, nem bízok benne). némi piackutatás után egy többek által becsült és magasztalt svájci mesterre esett a választás, aki jópénzért küld egy felújított darabot amint megkapta az enyémet. (még így is olcsóbban jövök ki a dologból, mint az általam valaha is az ebayen látott működő TA-k ára.) igen, tudom, ezt megtehettem volna az eredeti TA-val is, ha nem barmoljuk szét, csak akkor még a) nem tudtuk, hogy békaemberekkel fogunk találkozni; b) az utángyártott TA-hoz szemre kellett vételezni a régit (meg alkatrész is kellett belőle).

az utángyártott TA-nkról nem tettünk le, de ezzel a példánnyal üzembiztossá válik az autó, így nyugodtan kísérletezhetünk tömítésekkel meg forrasztásokkal az új példányon.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lucrezia.blog.hu/api/trackback/id/tr274115136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Demone Nero
süti beállítások módosítása