Demone Nero

2012. május 06. 00:19 - Spica

5 nap

azaz ennyi ideig használtam mindennapos autóként Lucreziát :-)

de lássuk sorjában. ott hagytuk el, hogy eltört a kuplungpedál tengelye. csere után a kuplung jobb mint bármikor valaha. lehet, hogy eleve nyíródott volt ez a tengely? már úton van a cseredarab, hogy Istvánnak visszaadhassam a kölcsönt.

ha már van kuplung és ki vannak cserélve a motortartó bakok is, próbáljuk ki a frissen összerakott váltót. nosza, próbaút. a második kör után a váltó morog ... nagyon rondán. a benne lévő Valvoline olaj gyakorlatilag víz konzisztenciájú lett! (gondolatban felírjuk a kéménybe korommal: ilyet többé nem veszünk).

itt én elutaztam messziföldre a munkám miatt, és csak távolról izgultam végig Aliék küzdelmét:

váltó szét, semminek semmi baja, viszont a közbenső tengely lötyög a házban előre-hátra! innentől megvan a morgás oka is: a váltóház darabjai közé gyártott tömítések vastagra sikerültek, és összeadódván "széttolták" a belméretet. a két nagyobbik tömítést vékonyabbra cseréltük, a harmadik helyett pedig (ZF ajánlás szerint) pasztát alkalmaztunk - és minden a legnagyobb rendben, tökéletes a váltó. próbaút - induláskor jobb hátul valami roppan a futóműben. de mi? és eddig miért nem? kerekek le, féltengelyek ki a hídból: a csapágyaknak semmi bajuk (persze, hiszen teljesen újak), és a hídban sem lötyögnek. rejtély marad, bár közben kaptunk olyan telefonos diagnózist is, hogy a difiben a ricni lötyög ... bár erre sincs racionális magyarázat, utoljára tavaly mentünk az autóval, akkor semmi ilyen nem volt, és itt nem nyúltunk semmihez... további kivizsgálásig tengelyek vissza, kerekek vissza, közben még az OT Expora is sikerült kiköltöztetni a standot és kilogisztikázni a kiállítási darabokat.

menetrend: csütörtök éjjel hazaérek, péntek reggel beülünk a két öreg fekete autóba (Alfetta + Montreal) és kikocsizunk a BNV-re, ahol idén az Expo volt. az egy dolog, hogy majdnem félúton lekéstem az egyik átszállást hazafelé, de a péntek reggeli indítás-melegítéskor Lucrezia nem hazudtolta meg hisztis ribanc mivoltát, és elkezdett pisilni a hűtősapka alól. ezt egy kis hűtősapka-fül szorongatással sikerült orvosolni, és hajrá.

szombaton az OT Sokadalommal kezdtünk, Biatorbágyon, így volt alkalmam az autót megkergetni kicsit az M1-en is :-)

innen a pesti alsórakpart északi végére hajtottunk egy újabb gyülekezésre, majd ismét BNV. hazafelé pedig kerülnünk kellett, az útvonalba bele esett a belváros és az Alagút is :-) . vasárnap és hétfő szimplán BNV (illetve, hétfőn nem szimplán, mert némi üresedés miatt Lucrezia lehetőséget kapott, hogy ismét megjelenjen a kiállítás porondján :-) ),

majd kedden a Velodrom volt soron, ahol statikus résztvevőként a betonporondon nézett farkasszemet a többi csodaszép járgánnyal.

(köszönet Iminek)

vélemény az 5 nap alapján (részben az orvosolandó hibák listája is):

- az új termoaktuátor egy csoda (tegnap leellenőriztem: tartja a megfelelő túlnyúlási hosszt). az autó hidegen második indítózásra mindenképp elindul, de van, hogy akár pöcc-röff, melegen meg végképp. nem kell 1/4 órát várni az indulással, bátrabb gázadással óvatosan lehet haladni, így hamar be is melegszik.

- alacsony az alapjárat - emiatt akár hidegen, akár melegen hajlamos rá, hogy megálláskor a motor is leálljon, de ezt egy - kellő pillanatban alkalmazott - rövid gázfröccsel meg lehet akadályozni.

- megy mint a meszes. tényleg. pedig néhány ló biztos el van szaladva, mert a gázrudazat + SPICA beállítással nem volt időnk szórakozni (lásd alapjárat). szépen leforogja a 7000-et terhelés alatt is :-) tegnap már nézegettem, van a SPICÁ-n még egy állítási lehetőség (a motorfék-üzem szolenoidja), aminek mozgatásával az üzemi keverékképzés állítható, én még nem nyúltam hozzá - de az látszik, hogy más igen.

- a belsők miatt kvázi centrírozhatatlan gumik 120 felett :-) ráznak.

- valóban roppan jobb hátul valami induláskor, de semmi nem sír vagy morog.

- a váltó jobb, mint volt a szerelés előtt. csodás rövid úton, precízen mozog, iszonyat gyorsan lehet kapcsolni.

- kézifék csak tessék-lássék fog, emelkedőn nem szereti megtartani az autót.

- igaza lesz az amerikai fórumon felszólaló egyik sorstársnak: többet ér az ember, ha meghagyja az eredeti magasságot, és inkább poli szilentekkel, kemény gátlókkal, erősebb stabrúddal próbálja elejét venni az imbolygásnak. az ültetés miatt ugyanis a kipuff első dob lépten-nyomon leér...

- olajhőfok-mutató nem megy még mindig (ezt az információt mondjuk ki lehet következtetni az olajnyomás-mérőből is :-) )

- a gumik csúsznak. ezt tudtam tavaly is, de használat közben derül ki igazán. 

azt szeretném még mondani, hogy ez csodálatos 5 nap volt :-D kezd autóvá összeállni a vashalmaz.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lucrezia.blog.hu/api/trackback/id/tr964490804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Demone Nero
süti beállítások módosítása