amit ma elkövettem.
a veterán minősítő vizsga előtti utolsó lépésként még a gyújtás szerelését akartam rendbe tenni. "mint az közismert" az autón valaki előzőleg átépíttette a gyújtást: az elosztót röpsúlyosról és megszakítósról optoérzékelősre, az eredeti Bosch modulokat és tekercseket pedig modernebbre. félvezetős volt a gyújtás eredetileg is, tehát annyira nem nagy változtatás, de engem zavar, 2 okból is: az egyik a betegesen eredetiségre törekvés, a másik pedig ahogy megcsinálták.
az eredetiségre törekvés jegyében sikerült már korábban beszerezni modulokat és trafókat, az elosztó belseje sajnos még optós. hogy mégis haladjunk a korhűség felé, legalább a modulokat szerettem volna visszatenni a helyükre. ehhez át kellett szerelni az eddigi drótdzsungelt, ugyanis a kapcsolt +12V-ot az előző szerelők valamiért lusták voltak átbuktatni a tűzfalon, inkább beleszigszalagozták a régi modulok csatlakozóiba, és lazán átvetették a motorháztető keresztben húzódó támasztóján.
nem voltam rest kibontani 2 átvezetést is, átkötöttem a kábeleket, elrendezgettem őket, a Bosch CDI modulok pedig helyükre kerültek, egyelőre táp nélkül, de felhelyezett csatlakozókkal:
bekerültek a biztonsági övek is. ebben az autóban csak medenceövnek vannak kiépítve a rögzítő csavarok, úgyhogy ilyet kapott:
felkerültek továbbá a gyári matricák utángyártott verziói a szempillamozgató pneumatika-hengerekre (Bonaldi), a fékszervóra (Bonaldi), egy nagy piros homologizációs matrica a jobb kerékjáratra, egy nagy sárga a gépháztető belső oldalára (a használandó kenőanyagok táblázata), a Nero színkódmatrica pedig a csomagtér harmónika fedelének szélére (ezen alkalomból a fedél reteszét is meg kellett igazítani, a rögzítőnyelv elfordult), végül pedig az eredeti Autovox rádió matricája (ami nem öntapadós, csak üvegre simogatós) a hátsó ablakra:
hát így ... a jobb hátsó sarkon okozott rombolást illetve vezetőoldali ajtón lévő rozsdapuklit Tomi (fényező a telepen) gyönyörűen megcsinálta, köszönet érte.
holnap még tisztálkodni kell, és ezzel hétfőre minden előállt!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.