Demone Nero

2015. március 06. 23:05 - Spica

új szezon

most látom csak, tavaly augusztus óta nem írtam.

tavaly volt még:

visegrádi hegyi felfutóverseny (igazából átlagtartó), ami a Monti száguldáshoz tervezett szervezetének a tartandó pl. 35 km/h-s szakaszátlagokkal nem nagyon kedvezett, de azért volt alkalma, hogy kinyújtoztassa a lábait :-) nagyon tetszett a rendezvény, kell menni idén is!

dsc_0081.JPG

a 6. (tavalyra utolsó) totalcaros Parkoló Parádé, szokás szerint nagyon színes felhozatallal, és egyre erősödő olasz szekcióval

dsc_0198a.jpg

az ősszel benyálasodott idő miatt keveset került elő Lucrezia, de persze voltak hétvégi kirándulások meg hét közbeni munkába járás (mert veteránt látni akaró kolléga mindig akad).

sikerült az egyik alkatrész-forgalmazó kínálatában olcsó, és teljesen korhűn kinéző feszültségszabályzókat felfedezni, gondoltam, teszek próbát. az egyik a régi típusú mechanikus, a másik pedig új félvezetős elektronikus. nos, jelentem, régi autóhoz régi technikát kell alkalmazni, a régi működési elvű új alkatrésszel 14,2 V a töltőfeszültség hátul az akkumulátoron (ami combosabb, mint régen volt, és ez érződik az egész autó elektromos rendszerén, végre normálisan mutat a tank szintjelző például). a csodás új félvezetős szabályzó alapjáraton 16 V-ot szeretne tölteni, úgyhogy nagyon gyorsan ki is szereltem, mielőtt bármi galibát okozna.

clipboard.jpg

télen pihentünk, majd a februári napsütésben egyik hétvégén már nem bírtam tovább, szombat délután elhatároztam: gyerünk! ezt az autóval úgy tűnik, elfelejtettem közölni, mert némi elég lagymatag tekerés után az akku feladta (télen volt néhány indítás, ha kocsikat mozgattunk a műhelyben, ami ugye áramot fogyaszt, de a rövid út miatt nem termel). OK, töltőre fel, akkor majd másnap kocsikázunk. vasárnap újult erővel vágott neki az önindító a tekerésnek, de 3-4 kísérlet után is csak néhány fáradt hortyanásra futotta. a SPICÁ-ban van egy extra dúsító szolenoid, ami indításkor plusz benzint ad, persze ha nem pörgünk eléggé, akkor ezzel csak beköpjük a gyertyákat. reméltem, hogy ez 1 nap alatt kiszárad, dehát a tények makacs dolgok, úgyhogy nekiálltam gyertyákat drótkefézni és kiégetni.

íme a before

img_20150216_103935.JPG

meg az after

dsc_0363.JPG

na, innen már egyszerű volt, némi harákolás után életre keltek a hengerek, és a melegítés után a 2x3 kipufogódobból kiköpködtük a szutykot.

kapott a következő héten egy szett új NGK gyertyát, mert rájöttem, ugyan a kilométerek száma nem telt le, de biztos, hogy 2012 után nem volt gyertyacsere. ahogy a könyvben meg van írva, kicsit hangoltam is a keverékarányon, hogy kövessük az új gyertyák nagyobb szikráját.

ugye, milyen jól áll neki a napfény? :-)

img_20150215_192330.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lucrezia.blog.hu/api/trackback/id/tr757247223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Demone Nero
süti beállítások módosítása