Demone Nero

2021. március 28. 22:39 - Spica

vásárlás

Azóta még nem tudom hányszor túrtam fel a műhelyt, de nem leltem a hiányzó gyújtótekercseket. Nosza, nézzünk körül az interneten, ami széles, tágas és minden kapható rajta. Kb. a második találatra nevetséges áron Németországból került is egy trafó! Ide is ért, én meg elkezdtem visszaépíteni a kábelezést a motortérben.

A trafó azért érdekes, mert ezt a BOSCH kifejezetten a CDI (töltéstárolós) gyújtáselektronikájához gyártotta, máshoz nem jó. Lemértem, a primer tekercs ellenállása 0,5 Ohm, míg a szekunderé 700 Ohm, ami a nagy könyv szerint benne van az egészséges tartományban.

pxl_20210326_135644720.jpg

Annyira nem jó máshoz, hogy már a csatlakozói sem jók! Mármint, a középső érintkező az OK, de a szélső kettő a szokásos menetes (vagy arra csavart papucsos) helyett egy rádugós kör keresztmetszetű:

pxl_20210326_135636872.jpg

Ehhez persze megint keresni kellett ellendarabot, az autóban lévő eredeti kábelekről az eredeti csatlakozót nyilván már levágták. Végül sikerült két hangszórókábel végén lelni ilyet, rögtön át is forrasztottam.

A gyújtásmodulhoz már a múltkor visszahúztam a korábban elvágott tápellátást, most visszagyógyítottam a végeket, és az egy darab létező modult beszereltem a helyére, megkapta a csatlakozókat:

pxl_20210326_135620649.jpg

A gyújtáselosztót be kellett még hangolni, részint a kalapácsok hézagját 0,35 mm-re, részint pedig a két kalapácsot egymáshoz képest 45 fokra. Ehhez célszerű egy kis segédletet készíteni: az elosztó tetejére kétoldalas ragasztóval illesztett körtárcsán a satírozott részek a kalapácsok zárt-, a fehérek pedig a nyitott állapotát jelzik. A rotort szorító csavar helyére egy hosszabbat bedugva és forgatva - miközben egy rövidzármérővel figyeljük a kontaktot - könnyebben végezhető a művelet:

pxl_20210326_135612235.jpg

Eddig megvolnánk hát, most jön a fekete leves: le kell szerelni a kihajtást a motor hátsó oldaláról, visszaállítanunk a holtponthoz képesti 5-6 fokot, mert azt korábban az elektromos gyújtás miatt eltekertük. Innen folytatjuk.

Addig azonban: boldog várakozás a postásra, ugyanis valami csoda folytán ha nem is potom, de nagyon jó áron sikerült lőni mégegy gyújtótrafót, illetve két gyújtásmodult kb. egy áráért! (Ha valahogy mégis megkerülnek az alkatrészek, akkor legfeljebb pénzzé teszem őket, elég kelendőek...)

Ui: azóta megnéztem a Szent Alkatrész Katalógust: a két excentersúly azonos cikkszámon szerepel, szóval ... lehet, hogy a gyártási szórás, vagy a ráragadt kosz miatt az egyik nehezebb, de valójában nem :-)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lucrezia.blog.hu/api/trackback/id/tr7816483344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Demone Nero
süti beállítások módosítása