Nyár közepe óta volt mindenféle további program, például éjszakai forgatás egy indiai akciófilmhez:
Az indiai főszereplő kaszkadőr-dublőre vezetett, egy kis ismerkedés után rábíztam egyedül a kocsit: volt egy kis autózgatás az alsó rakparton, a Szabadság hídon, s végül mire kihajnalodott, a Bazilika előtt. A hangstáb bemikrofonozta még a motorteret is, hogy minél élethűbb legyen :-) Bemutató jövő áprilisban, de természetesen csak Indiában, úgyhogy nem tudom, mikor látom a boolywoodi alkotók termékét...
Volt a reptéri skanzenben öregautós találkozó (a képen nem az öregek vannak, hanem a családi mindennapos autó):
Ősszel pedig egy kifezetten Alfás találkozóra ugrottunk el a közelbe:
Mindezek közben egyetlen dolog idegesített végig: a hűtőventilátor... Hiába lett felújítva, még mindig elkezdett olvadozni a biztosítéktábla. Végül külön lengőbiztosítékkal kapott egy 20A-es késes biztit, így nyugi volt, de ezt azért sem üzembiztonságnak sem pedig gányolásmentességnek nem nevezném.
A ventilátorról ugye már múltkor kiderült, hogy a Bosch ezen típusát szerelték Saabokba is. Nos, egy német Saabos alkatrészbolt utángyártatja - ráadásul le is értékelték éppen, úgyhogy kedvezményes áron lett egy vadonatúj, az eredetire megszólalásig hasonlító ventilátorom! Legott be is szereltem, persze a csereszabatos ventilátor nem csereszabatos, mert a keretben egy helyen súrolt a műanyag lapátkoszorú, de minden megoldható, kis hézagolás után szépen és csendesen jár. (Fotó nincs - csak egy kép a webshopból, tényleg egy-az-egyben ugyanolyan, mint a gyári.)
Ezzel azonban a nagyon régóta húzódó biztosítótábla-anomáliára még nem került pont. Sajnos konstrukciósan rossz ez a fajta tábla, a bakeliten keresztül aluminium szegeccsel összefogott sárgaréz lemezek idővel meglazulnak, a saruk oxidálódnak, ráadásul a generátor áramát is átvezették az egyik felén, a melegedés miatt kilágyulnak a biztosítókat tartó lemezek, úgyhogy egyre csak rosszabb lesz a helyzet így 50 év múltával.
Addig kerestem a neten, míg találtam az eredetire nagyon hasonlító, valamelyest csereszabatos de vadonatúj gyártású biztosítótáblákat. A Hella gyárt több méretben ilyet, a régi rúd biztosító illik bele, van belőle 8-as sor, az anyaga fekete bakelit, hasonló csavaros fedéllel, a mérete is majdnem ugyanaz, fel lehet az alsó csavarhelyen fogatni - csak éppen a vezeték csatlakozás nem sarus, hanem csavaros.
Ki kellett alakítanom a némely érintkezőket alapban összekötő belső kapcsolatokat,
illetve át kellett saruról érvéghüvelyre krimpelnem az összes vezetéket, de végül azt hiszem, megérte az autó melletti sokórás térdeplést:
Két dolog van hátra: a régi fedelekről le kell másolni (szkennelni - nyomtatni) az eredeti feliratokat és felragacsolni az újakra, illetve valami miatt nem ég a tolatólámpa - a vezetékkel találkoztam, be van kötve a táblában - és persze nem néztem meg, hogy a beavatkozás előtt működött-e :-) Volt már vele gond, általában a váltó fenekében lévő kapcsoló vagy annak a sarui szoktak rendetlenkedni, úgyhogy ki kell várnom egy szabad pillanatot a csápos emelőn, hogy ezt megnézzük. Amúgy minden más működik - lehetne indítani egy hosszú távú tesztet.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.