történt sok minden, ez amolyan összefoglaló jellegű poszt leszen.
megjött a benzinnyomás-jeladó, kicseréltem, és működik is: a gyújtás ráadásakor felvillan egy pillanatra, míg a pumpáktól fel nem épül teljesen a nyomás. ellenőriztük az eredeti olajhőmérséklet-jeladót, ami jó, viszont méteres olajsár volt rajta. megpucoltuk, újra feltettük a saruját - de nem próbáltuk még ki, ahhoz be kellene melegíteni a motort, viszont mindig útban volt valami felbakolt lakatolandó autó :-) szóval legközelebb, ha beröffentjük, majd nézni kell, a biztató jel egyelőre annyi, hogy a nyugalmi állapotban középállásban lengedező műszer a gyújtás ráadásakor szépen beáll a nullpontba.
van itt némi közbevetőleges dolog: még tavasszal szereltem a visszapillantó tükörben lévő beltér világítást, most ugyanilyet kellett szerelni egy ügyfélautóban, úgyhogy megmutatom a konstrukciós műremeket:
Luigi okos ... a műanyag hőre vetemedik, az izzó márpedig hőt termel. végül sikerült szegecskifurkálás - csavarozás - lemezhajlítgatás - igazítás után működőképessé tenni. nekem a saját darabommal annó több szerencsém volt, egy használatlan tükröt vettem ebayen, és abból építettem ki a pilácsot (az én autómból hiányzott).
vissza a témához ... legyártottam a keretet, ami a hangszóró és a felfogató csavarhelyek közé illik, a legfaramucibb rész a hangszóró ovális lukának kivágása volt, összesen cca. 120 kis furat árán ... az eredmény nem szép, de viszonylag célravezető:
az utastér felől persze ez nem látszik, csak egy picit sejlik át a kék lemez:
namost ott hátul a) sötét van; b) oda emberfia nem ül...
a kész panelek beszerelése sem ment minden akadály nélkül, a jobb oldalon kiderült, hogy az oldalsó szellőzőrácsok vízgyüjtő csöve nincs a helyén. vagy rosszul rakták fel és lecsúszott, vagy valamiért levették és úgy maradt. én mindenesetre visszaszenvedtem a helyére:
közben sűrűn kell imádkozni, hogy se csavarkulcs, se bilincs, se semmi ne essen be a kasztni és a beltér borítás közti résbe, mert kéz nem fér be, látni sem látni semmit, csak ha belefotózunk:
a jobb felső sarokban a még cső nélküli kiöntő csonk van, a kép közepén a rozsdás csavar a külső díszlécet fogja, jobb szélen az a rácsos a kerékjárat belső hanszigetelése. alul kb. középen az a kerek izé a vizkivezető cső lyuka - itt van kidugva az alváz alá. a balrább lévő kis fehér izé pedig a régi hangszóró cimkéje - a másik oldali résben pont úgy esett le, hogy látszik rajta az írás:
"BENSI" "Made in Italy" - a cég még létezik , és állítólag híres volt a maga idejében:
http://www.bizearch.com/company/Bensi_SRL_237005.htm
a kipróbálás eredménye: egészen jól szól! ne tessék valami magas hanghűséget elvárni, egy '70-es évek derekán gyártott autórádiót hallgatunk, de nem torz, van benne sok magas - sajnos mély az nem nagyon, ahhoz kellene valami hangláda... (minthogy a hangszóró pont a külső szellőzőrácsok mögött van, így kifelé is műsorszórunk :-) ) meg érzésem szerint a hangvégfok elektrolit-kondenzátorainak is magukhoz kell térniük, de az majd a használattal adódik úgyis. a rádió közép- és hosszúhullám vételére alkalmas, úgyhogy minőséget csak a kazettás résszel érhetünk el, ehhez sikerült szert tennem egy érdekes ketyerére:
ez egy kazetta formájú MP3-lejátszó. van benne Li-Ion akku, belemegy egy SD-kártya, a magnó fejével szemben egy másik magnófej van, amire a D/A átalakító dolgozik. még azt is érzi, hogy forog-e a szalagcsévélő orsó, akkor elkezd lejátszani, sőt a gyorscsévélést is érzi, ilyenkor számot léptet! (azért vannak rajta gombok, mert normál fülhallgatóval is használható).
még régebben rendeltem egy adag kézzel esztergált rozsdamentes, imbuszos, teflonalátétes csavart az első index- és hátsó lámpa búrákhoz. most eszembe jutottak, úgyhogy elkezdtem kicserélni őket, illetve ha már úgyis kicsavarok mindent, akkor belenézek a lámpatestekbe is.
"természetesen" a tömítésnek nyoma sincs ... valami elvetemült szilikonszerű pasztát tömöszkélt a vájatokba, ami szerencsére nem tapadt bele - viszont megkeményedett, és valószínűleg már új korában sem volt vízzáró. így az izzók bele vannak oxidálva / vízkövesedve a foglalatukba, a lámpatestek meg beülről iszonyat porosak. kaptak egy kis tisztogatást, de ide még vissza kell térni, mert a jobb hátsó lámpatestbe ügyes kezek beletörtek két csavart is a hatból ... kívülről lehetetlen megfogni a rozsdás csonkokat, ki kell szerelni a házat, és talán hátulról kifúrhatók. meg rendeltem tömítéseket is, sajnos az első indexekhez nincs, de az nem bonyolult, valamilyen gumicsíkot bele lehet hajtogatni majd.
egyelőre ennyi ...
további tervek: váltó + tengelykapcsoló kiugrik (szimmeringek, tömítések, szalajtós kuplungtárcsa), autó elgurul a raktárba, ott bakra tesszük, hogy a felnik mehessenek a szemcseszórás + javítás / görgőzés + szinterezés / lakkozás irányába.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.