Demone Nero

2021. június 26. 22:21 - Spica

régi ventilátor

A héten megjött az új hőkapcsoló, pénteken jutottam el odáig, hogy kitekertük a régit, betekertük az újat (igazi Meyle, remélem, tovább tart majd), visszaöntöttük a kifolyt fagyállót. Mivel estére veterán klubos rendezvényre szerettem volna menni, így nem kezdtem bele a teljes biztosítéktábla restaurálásába, hanem készítettem egy áthidaló lengő biztosítékos szerelvényt, hogy ne az legyen az akadály, hogy elmelegszik a nagy áramtól a rosszul vezető réz érintkező. Nem szeretem az ilyen lingő-lengő, semmiképp sem eredeti drótokat, de provizórikus megoldásnak jó.

Kipróbáltam, hogy kapcsol-e a relé illetve elindul-e a ventilátor a hőkapcsoló vezetékeinek rövidre zárásával. Kiválóan működik.

Kitoltam az autót a műhely elé, és megvártam, míg bemelegedve a hőgomba is be/kikapcsolja a ventilátort. Oké, ez is működik, akkor próbaút. De azért az ördög nem alszik, egy tartalék késes biztit (ami az új lengő tartóba kell), bedobtam a kesztyűtartóba. Elmentem tankolni, de már a kútról kifelé menet éreztem, hogy megy fel a hőmérséklet. Nem sokkal később félreálltam, és a 15A-es új bizti elfüstölt. Hát ... oké, tegyünk be másikat. Ráadom a gyújtást, és újra pörög a ventilátor. Lehűlt annyira, hogy kikapcsoljon, jó, akkor menjünk így vissza a műhelybe, megnézem mégegyszer. Közben egy piros lámpánál állok, hallom, ahogy a hőkapcsoló hatására a homolokfalon kattan a ventilátor relé, és abban a pillanatban a szisszenést is hallom a biztosítótábla felől, ahogy kipurcan a második biztosíték is.

Oké, akkor ezek szerint melegen zárlatos a ventilátor ... vagy túl nagy az indítóárama ... A lényeg, hogy idő van, indulni kell, váltok egy másik öreg olasz autóra, és azzal megyek klubozni. Monti vár a következő hétre a műhelyben, hogy kiépítsem a ventilátort, és kiderítsem, mi a megoldás.

dsc_1103.jpg

dsc_1124.jpg

Ha szerencsém van, akkor valami javítható dolog, pl. a ragasztott állandó mágnesek leestek a palástról, és szorul a forgórész, és helyben megoldom ("A" terv). Ha nincs szerencsém, akkor valami maradandóbb dolog, és a már egyszer felújított ventilátort megint el kell vinnem valahová ("B" terv). Vagy szereznem kell másikat. Ez egy BOSCH venti, és semmilyen másik Alfában nem létezett, viszont néhány Mercibe illetve Saabba szerelték. Saabba való vadonatúj helyettesítőt már sikerült találnom ("C" terv), kb. hasonló árban mintha egy utólagos Spal ventilátort vennék, ami a "D" terv.

Itt folytatjuk talán kedden...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lucrezia.blog.hu/api/trackback/id/tr8316605622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Demone Nero
süti beállítások módosítása