tegnap és ma összeszereltem a kész belteret.
azt azért meg kell vallanom, látszik, hogy kézimunkával, kisiparban készültek a Montreal karosszériák a Bertone gyárban. elnagyolt illesztések, hevenyészett megoldások, szőnyeg alá söpört rendetlenség. tessék például a kormányoszlopot rögzítő csavart megfigyelni, amint szabadon és rozsdásan kandikál be oldalról a bal pakolórekeszbe :-)
kezdtem a műszerfal alsó részével, amiben a kesztyűtartó és a két szellőzőlyuk van. ez viszonylag könnyen visszament a helyére, csak a súlya miatt kellett vele manőverezni, és a sok-sok csavart visszatekerni.
a műszerfal felső része (ami takarja a kasztni szélvédő mögötti részét és az egész műszerfalat lezárja) nem nehéz, viszont nem illik a helyére - és ez már így lehet kb. 20 éve. a bal oldalon a csavarok még úgy-ahogy összeillenek a lukakkal, de jobb oldalon van olyan 1/2 centi eltérés, ennyit kellene még a burkolatnak előrefelé csúsznia, be a szélvédő széle alá. de nem megy. és valószínűleg az újrafényezés óta nem megy, mert nem is volt odacsavarozva. elég lüke a szélvédő alatti rögzítési megoldás, vakon kellene felhasított rögzítővasaknak egymásba illeniük a belső részen, valamit sikerült is javítani rajta (ezért nem 1 cm az eltérés :-) ) de messze nem az igazi. majd. egyszer. ha szétszedjük az egész autót fényezés miatt. nem látszik a hézag, a felső rész nem lötyög, legfeljebb nyiszog majd menet közben.
rájöttem, hogy a középkonzolt oldalra kifordítani sokkal egyszerű mint hátratolni, így könnyebben is ment vissza.
ha már kint volt, hozzáfértem a szellőztetés kezelő tolókáihoz ismét, ahol törött volt az egyik bovden. ezt cseréltük múltkor, de ... megint eltört, anélkül, hogy a végére rákötöttük volna a mozgatandó elemet! ismét csere, üresen kiválóan működik. az alsó kallantyú lenne a fűtéscsap vezérelője, a felső lenne a légáramlás váltója - de ez egy klimatizált autó, és a klímás hőcserélő / párologtatóban pont másik oldalra kerültek ezek a kezelőszervek, az előlapot meg nem cserélték le, így most fordítva vannak. ez még nem lenne baj, de amint rákötöttem a bovden végére a légterelő mozgatóját, a bovden szabad része megint behajlott a konzolon belül ... annyira nehezen mozog a csappantyú, hogy nem viszi. tisztításhoz az egész szellőztetőt ki kellene szedni. majd. egyszer. ha szétszedjük az egész autót fényezés miatt. megpróbálom még majd kézzel bejáratni, csak bebukva háttal a lábtérbe, a pedálokhoz lógó fejjel ez nem olyan kellemes.
a műszeregységek és fedelük visszatétele már csak ujjgyakorlat volt, kicsit próbáltam alátéttel kompenzálni az egységek előre dőlését (rés van a fedő elülső részénél), valamelyest használt is.
felmerül a kérdés: ilyen kis vacak darabok kárpitozásáért megérte ennyi mindent szét- és össze szerelni?
meg. mindenképp. hacsak valami disznóság nem adódik, a belteret most sok ideig nem kell bolygatni.
levezetésnek megcsináltam még az ablakmosó tartály régóta hiányzó bekötését: a motor és a tartály közti csövecskét és a motor vezetékeit.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.