Demone Nero

2014. június 22. 22:23 - Spica

alimentazione

István Szolnokról jelentős lépést ért el a Montijával: egy kész, kilakatolt bódé áll a műhelyében, majd' 3 évvel azután, hogy az első képeket kaptam az akkor még elég romos autóról ...

ezt mindenképpen meg kellett tekinteni, úgyhogy némi egyeztetés után egy napfényes csütörtök délután útnak indultunk.

előszöris: az autó gyönyörű lett! Zolinak, a lakatosnak áldassék a neve :-)

DSC_9173a.jpg

összemértük a kocsikat, István lemérte Lucrezia magasságát is, és megint megállapítottuk, hogy ő majd inkább a szilentkeményítés felé megy, de nem ülteti meg az autóját - ami zöld lesz, visszakapja gyári színét.

nagyon finom fagylalttal hűtöttük le magunkat, és éppen az járt az eszemben, hogy kéne belőle adni az AC-pumpáknak is, odafelé úton ugyanis az utolsó tizenakárhány kilométert úgy tettük meg, hogy 3500-as fordulat felett kigyulladt a poszt címében is emlegetett piros jelzőfény a műszerfalon - ami azt jelenti, leesett a benzinnyomás! a motort leállítva és újra gyújtást adva borzalmas hangjuk volt a pumpáknak ... benzin volt elég a tankban a hűtéshez, de 35 fok meleg volt, már Budapesten is sokat mentünk, Szolnok felé pedig pont a pumpák oldalát sütötte a nap - valószínűleg túlmelegedtek, ilyen hangot már hallottam, amikor kiderült, el van tömődve a tank szellőzője.

oké, akkor vagy fel kell újítani ezeket a pumpákat, vagy kell keresni valamilyen kiváltó megoldást (természetesen, ezt a típust csak hiperdrága autókba szerelték, ennek megfelelően még a viharvert példányok is 1000€ fölött vannak ebayen, újat kapni lehetetlen).

ma délután gondoltam megnyújtóztatom az autó tagjait, meleg sincs, egy rövid kör nem fog ártani. nemafenétnem. egyszercsak megint kigyulladt a lámpa, de alapjáraton! és hallatszott a motoron, hogy szinte egyáltalán nem kap benzint ... épphogy sikerült elvergődni egy parkolóig. próbálgattam, de csak valami nagyon fura hang jött a pumpák felől. ennyi idő alatt ugyan nem melegedhettek meg, de lehet, hogy 43 év után most mondták be az unalmast végleg :-( éppen azon kezdtem gondolkozni, hogy itt hagyom a parkolóban a kocsit és járok egyet, míg lehül, de nem akartak felmenni az elektromos ablakok!

na, innentől lett gyanús a dolog :-) az elektromos ablakok engedélyező reléje ugyanazon a biztosítón van, mint az egyik benzinpumpa. a biztitábla jobb oldalán a felső biztosító műanyag teste megolvadt, nyilván így már nem érintkezett a két rézfül között. csere egy újra, és láss csodát, minden működik, van benzin, harap a motor!

újabb feladat tehát: megtisztítani mindent, hogy ne melegedjen a szerelvény, illetve kiszűrni, van-e mégis valamitől túláram. (szerintem nincs, egyszerűen az oxidos sarukra tippelek...)

hogy aztán a Szolnok felé észlelt jelenség ettől van-e - mármint, nem is melegedtek túl a pumpák, csak nem kaptak elég feszültséget - azt még nem tudom. de majd erre is fény derül.

PS: most látom csak, az ablak mellett a hűtőventilátor reléje is innen kap engedélyezést ... azt hiszem, elég fontos lesz üzembiztosra megcsinálni a biztitáblát.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lucrezia.blog.hu/api/trackback/id/tr436403025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Demone Nero
süti beállítások módosítása