Demone Nero

2021. április 09. 19:11 - Spica

s végre jár!

Lelőttem a poént a címben. De hát ez a lényeg!

Megjöttek az összes alkatrészek kintről, lett tehát 3 gyújtásmodulom és 2 trafóm, plusz Andristól (aki Ladázik) kaptam egy csodaszép Lada elosztót, amiben van kenőfilc foglalattal és mégegy szép (négyzetes végű) átvezetőcsavar is.

Ezekkel mind felszerelkezve ma délután bevonultam a műhelybe, és elkezdtem összerakni a dolgokat. Lepróbáltam a két most jött modult, rendesen vettek fel áramot, és halkan sípoltak - ez jó jel. Lemértem a trafót, az is a megadott tartományba esett. Kiszaladtam a boltba venni kerek sarukat a trafó csatlakozóira, elkészítettem a vezetékezést, helyükre raktam az alkatrészeket, összedugdostam a gyújtáskábeleket a megfelelő sorrendben, hogy az 1-5-4-2-6-3-7-8 gyújtási sorrendet kiadják.

Beültem, gyújtást adtam, indítóztam - hát tekerni teker, de nyilván az akku nincs a helyzet magaslatán, indítózáskor bevillan az alacsony benzinnyomás lámpa, ami azt jelzi, leesett a pumpák feszültsége. Jó, akkor töltök, ebédelünk úgyis. Kicsit izmosabb akkuval újra, ekkor néhány kísérlet után óriási pukkanás jött a kipufogóból, illetve pont akkor akart volna forogni, mikor levettem a gyújtást - ami biztos jele annak, hogy el van cserélve a két gyújtókör és semennyire sincs helyén az egész!

Megnézem az ábrákat, hát valóban, olaszosan az egyik ábrán másként van rajzolva az A és B kör bekötése a megszakító kalapácsokhoz, mint a másikon. Csere tehát! Visszaülök a volán mögé, és elsőre elkapja a motor, kicsi tekerés a gyújtáselosztón, és még jobban jár. Óvatosan a gázra lépve még a lapot is veszi. Mivel bent állt az autó a műhely mélyében, nem akartunk tovább büdösíteni, a kitoláshoz viszont logisztikázni kell, úgyhogy azt majd jövő héten. Akkor majd bemelegítjük és megnézem, mit kell még finomra hangolni. De ez így nagyon bíztató volt :-)

A dokumentáció kedvéért teszek be fotót, hogy mi a helyes bekötés az elosztón (csak magamnak: kék vezetékes modul és trafó az "A" kör, fehér vezetékes pedig a "B"):

pxl_20210409_135423503.jpg

Persze szerelés közben a már eleve törötten kapott gyújtáselosztó-fedélnek megint letört az egyik sarka. Nem csodálom, sok évvel ezelőtt ragasztottam utoljára, hát megöregedett. Levakartuk róla a régit, kapott kétkomponensűt, aztán ha megszáradt, összerakom. Van még egyébként is mit véglegesíteni, babonából nem tekertem vissza minden csavart.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lucrezia.blog.hu/api/trackback/id/tr6516496010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Demone Nero
süti beállítások módosítása