A héten megint csak egy délutánt tudtam a műhelyben tölteni, az egyéb apró-cseprő dolgok mellett az történt, hogy megjött az új gyújtáselosztó-fedél (a régi, már kétszer ragasztottat, ami ráadásul a kimenő kábeleknél is itt-ott repedt volt, eltettem tartalékba, bár Andris egyszerűen "ruttyó"-nak minősítette), és beépítettem a helyére.
Egy foggal odébb raktam még az elosztó kihajtását, mert az elforgatási tartománynak éppen a szélén került jelre a rotor, és úgy érezte magát legjobban a motor, de ugye nem lehet kipróbálni, hogy mi lenne még picivel odébb. Az egy fognyi tartomány sajnos túl sok lett, mert így a jel másik oldalára estünk ... így is elindul az autó, de megint nem jó így, alacsony az alapjárat, akárcsak az előbb, és stroboszkóppal sincs a helyén a lendkerék.
De azért 2 év után kimászott a műhely belsejéből, bemelegedett, rendben kapcsolt a ventilátor, kibüfögte magából a kipufogó a szmötyit, leégett a por a leömlőről :-) Szóval jár-kel, megy mindene, veszi a lapot.
A gyújtás beállítására van egy köztes szabályzási lehetőség is: az elosztó tengely alján lévő gumibogyós tengelykapcsolónak 4 ága van, tehát 90 fokonként lehet összeilleszteni a kihajtó tengellyel. A tengelykapcsoló tárcsája ékkel van felütve a tengely végére, de az éknek 3 pozíció van kimarva nem pont 90 fokokkal odébb, hanem pici eltérésekkel. Azaz pár fokot itt is lehet még állítani, aszerint, hogy melyik helyre ütöm fel a három közül (a rajzon csak egy szerepel, de tényleg 3 van):
Itt folytatom legközelebb.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.