a balatonfüredi Concours d'Elegance fényesen sikerült az eső ellenére, s még egy díjat is sikerült elhoznunk.
mire visszaértünk a bázisra, három problémával is szembe kellett néznem:
- a vadonatúj, tán 3 hetes ventilátor hőkapcsoló feladta a küzdelmet, úgyhogy egyenesbe kellett kötnöm a kábeleit;
- a már eddig is jelen lévő lánccsörgés egyre fémesebb, már engem is megijeszt;
- a hátsó tengelyből lassú menetnél ropogás hallatszik.
ebből nyilván az 1. probléma hamar orvosolható, rendeltem is másik gyártmányú hőkapcsolót, de a másik kettő komoly beavatkozást igényel, úgyhogy további intézkedésként Lucrezia elmegy pihenni.
a terv: kimászik a motor, amiben nem csak láncot cserélünk, hanem szét is húzzuk, így 45 év után, szóval kap egy kisgenerált. közben a hátsó hidat is megbontjuk, végre kiderül, mitől van elindulásnál a remegés.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
karlmann 2016.11.03. 13:47:43
Gondolom azóta már megtörtént a széthúzás. Mi kétliterest újítottunk fel, nem egyszerű sport. Pár jó tanácsot szívesen megosztok.
Ha nagyon nem akarnak kijönni a hüvelyek, próbáljátok kólával, nekünk is úgy jöttek ki. Ne lepődjetek meg ha a főtengelyfuratokban lévő záró dugók egyike másika hiányzik. Ha van rá lehetőségetek, akkor rakassatok bele csavart. Jó műhelyben meg tudják csinálni, az eredeti alumínium dugók nem túl tartósak.
A hengerfejet lehúzó nyolc anyát (nektek összesen 16 van) ne cseréljétek ki szépen krómozott újakra. Mi megtettük, de olyan gyenge minőségűeket kaptunk a classicalfa-tól, hogy a tetejük az első indítást követő tíz percen belül kilyukadt és spriccelt ki a hűtőfolyadék. Vagy krómoztassátok le az eredetit vagy hagyjátok úgy ahogy van.
A két vezérműláncból csak az egyikhez van feszítő, a másikhoz nincsen a négyhengeresnél! Előfordulhat, hogy a vezérműtengelyek nem futnak egyenesen, sanszos, hogy kell egy fúrás nekik. Vízpumpából rengeteg van hozzá, de a minőségük nagyon gyatra, Pesten van cég, aki profin felújítja és garanciát is vállal rá!
Spica · http://lucrezia.blog.hu 2016.11.03. 18:17:01
amúgy keresztülment már jónéhány Alfa nord meg TS a kezünkön :-)
a classicalfával kevésbé
a Monti V8-asa azért egy picit különbözik ezektől, pl. vannak láncterelők, 2+1 láncfeszítő van, nálam a ritkább vízpumpa-csapágy van mert klímás az autó. nagyon nem mindegy a HF tömítés sem, sokkal érzékenyebb rá ez a motor mint a sor 4 nord.
de ami késik, nem múlik :-)
karlmann 2016.11.03. 19:28:28
Spica · http://lucrezia.blog.hu 2016.11.03. 20:43:37