Demone Nero

2021. március 08. 14:53 - Spica

Újra

Nem, nem szűntem meg, nem, az autó sem szűnt meg, csak:

- gyerek érkezett a családba

- lakást vettünk és újítottunk fel szerkezetkészből.

Valahol ott hagytuk abba 2 éve, hogy megyünk kiállításra az autóval. Valóban, a 2019-es AMTS-en márciusban az autó beállt a HF Integrale standra:

fb_img_1553194951314.jpg

2019-03-23_05-25-36.jpg

aztán áprilisban elmentünk többekkel egy Mátra - Bükk túrára, ahol a téli fagy után lukas és a nedves avartól csúszós kanyarban megúszott a kocsi segge, és hozzásimult a szalagkorláthoz valahol Lillafüred fölött. Próbáltam gépészkedni is, meg szerencsém is volt, így semmi komoly nem történt, az autó oldalán persze lett sérülés, de kikalapálható és lefesthető mértékben, csak a legelső és leghátsó panelek kaptak pofont, se ajtónak, se tükörnek, se díszlécnek semmi baja.

dsc_0378_1.JPG

dsc_0377_1.JPG

Ekkor jött el a pillanat, hogy keresünk ráérő lakatost, aki meg is lett, majd mikor sorra kerültünk volna és szeretett volna átállni egyik udvarból a másikba, Lucrezia megmakacsolta magát, úgyhogy trélerrel visszajött a műhelybe, hogy a motorját a bejáratás után beállítsuk - elsősorban a gyújtásra gondoltam, és végül arra jutottunk, itt lett igaza Seppnek, a svájci SPICA felújító mesternek, hogy az optocsatolós gyújtás átépítés miatt elromlik a röpsúlyos gyújtáselosztó karakterisztikája - ugyanis a kalapácsok löködése jelentős ellenállást okoz, ezek nélkül túl hamar fokol el a mechanika. (Az optós időkben, azaz az elmúlt években gyakorlatilag a szélső állásba voltak ragadva a röpsúlyok, belekövült zsírral - ergó a probléma nem lépett fel, ehhez lőtték be korábban a rendszert)

Oké, építsük vissza. Igenám, de: közben nyár lett, és el kellett mennünk tanulmányi kirándulásra Torinoba és vissza, később megjött Berci, a kisfiunk, aztán tél lett, és lakást kellett szétverni és összerakni és költözni, ja, meg COVID is lett úgy párhuzamosan.

Közben számba vettem, mi hiányzik:

- eredeti BOSCH gyújtásmodulok > ebből lenne 3, de most csak 1 van nálam, sebaj, be lehet kötni ún. vészüzembe 1 modullal a gyújtást, csak nem lehet 5000 rpm fölé forgatni a motort, később a másik 2 modulomat majd visszakérem persze;

- eredeti BOSCH gyújtás trafók > ebből megvan a 2 valahol a polcon;

- eredeti Marelli gyújtáselosztó > na ez a bibi, mert 80%-ban megvan, de kellene bele két megszakító kalapács az optók helyett. Kalapácsot lehet kapni a sarki fűszeresnél is, de az alaplapot, amire felszereled (tengelykével és kis excenteres beállítócsavarral), na azt nem.

dsc00837.JPG

Hosszú kutatás után 3/4 évet leveleztem egy olasz kereskedővel, aki váltig állította, hogy neki van ilyenje, kettő is, és most már aztán mindjárt megtalálja. 3/4 év után bevallotta, hogy túl picik, és nem találja őket ... 

Mit csinálunk ilyenkor? Kutatunk tovább. Sikerrel jártunk, de sajnos Svájcból jöttek (azért sajnos, mert 2 hétig vámolták) de legalább eredeti Marelli és vadonat új, polcon maradt készlet. Mellékesen vettem melléjük egy bontott ablaktörlő elektronikát, mert szerintem a régi megfeküdt, amikor zárlatos lett a középkonzolban a kapcsoló, így egyes dolgok nem mentek benne.

Pénteken pedig nekiálltam hosszú kihagyás után ismét autót szerelni! Kifűzögettem az utángyártott gyújtás dolgait, visszafűzögettem az eredeti helyükre kábeleket, szétszedtem az elosztót. Tiszta a pálya, most jön a régi elemek visszaépítése, ha minden igaz, még a héten. Aztán újra holtpontra kell állítanunk az elosztó rotorját, mert ezt jól eltekergettük a fenébe. Aztán drukkolunk.

Képzeljétek, már van 1:87-ben is Montreal!

pxl_20210217_122650617.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lucrezia.blog.hu/api/trackback/id/tr9116454080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Demone Nero
süti beállítások módosítása