Demone Nero

2021. április 23. 22:01 - Spica

Kilincs és más

A gyújtáselosztó tengelykapcsolóján valóban sikerült az ék helyének kiválasztásával állítani annyit, hogy most a főtengelyt jelre rakva az elosztó rotorja pont a kivánt jelre mutat, és az oszlopot még ettől az állástól előre és hátra is lehet mozgatni, tehát van játéktér.

A gyújtással tovább nem játszottam, mert az autó mögött egy nagy alkatrészhalom keletkezett közben, mert holnap némi logisztikai feladat lesz, én meg nem akartam mindenkit megölni a bejáratással, de azért beindítottam, pöcc-röff jár.

A délután további részében egyrészt bemásztam a műszerfal alá, és kicsavaroztam az ablaktörlő vezérlő elektronikát, hogy kicserélhessem. Az új (mármint, használtan vett másik) vezérlővel működik az 1. és 2. ablaktörlő fokozat, és ami nagyobb dolog, az ablakmosó funkciónál végre működik az együttes törlés, ez halott volt. A régi vezérlőt majd alkalomadtán szétbombázom, egy műgyantával kiöntött doboz, szóval javítani nem nagyon lehet roncsolás nélkül, de legalább megnézem, mi van belül.

s-l400.jpg

Következő szépészeti projekt a jobb oldali kilincs cseréje lett, ami persze megint előhozta a "veterán autónál semmi sem addig tart míg gondolod"-érzést. A probléma az volt, hogy maga a kilincs ferdén, befordulva állt a házában, illetve a kulccsal csak nagy bűvészkedéssel lehetett bezárni, állandóan visszapattant a belső gomb. Valami grandiózus csoda folytán sikerült az ebayen leütni egy első szériás (tehát ide való) és soha nem használt (NOS) jobbos kilincset elfogadható áron. 

Az ajtó belső burkolat lebontása után kiszereltem a régi kilincset. Rögtön kiderült, hogy átalakították a kulcsos zárás kis gömbfejes pálcáját, úgyhogy ráment némi idő, míg sikerült egy Fiat 127 alkatrészt találni, amiből már tudtam egy helyettesítő alkatrészt faragni (a régi kilincsről letört a gömbfej csonkja, helyette befúrtak egy tőcsavart, a pálca műanyag végéből meg a gömbfej házát kifúrták). A kilincs műanyag háza eltört, valaki körben ragasztgatta, kevés sikerrel, az egyik rögzítő tőcsavar talpa eltört, és a házból kitörtek egy darabot, ettől volt beesve a kilincs.

psx_20210423_201151.jpg

Az alsó a régi kilincs. Még meg kell néznem, a régi cilindert át tudom-e szerelni, hogy ne kelljen dupla kulcsot hordani, mondjuk nem akkora teher, de mégis :-)

Az új kilincshez ki kell picit reszelni az ajtóban lévő lyukon, itt tartottam, mikor ránéztem az órára, és rohanni kellett haza, szóval marad valami tennivaló szokás szerint.

Jegyzetként még pár dolog:

- sofőr ülés támla hátlapjának rögzítése, mert a kárpit csere után trehányul rakta össze a mester

- szellőzés szabályzó bowden újra javítása, ez volt egyszer már, csak megint beszorult a csappantyú

- első szélvédő kiszerel-beszerel, hogy újra legyen tömítve, mert itt ázik be kizárásos alapon az autó

- olaj hőmérséklet mérő műszer és gomba kimérése, elvileg a gomba új, szóval a műszerfalat kellene felnyitni

- lábtér szőnyeg csere / legyártatás, mert lefoszlott a gumi rátét

- ablakmosó tartály visszaszerelése

- klíma beüzemelése

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lucrezia.blog.hu/api/trackback/id/tr1516511090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Demone Nero
süti beállítások módosítása