Demone Nero

2021. március 13. 22:03 - Spica

keresés

Elkezdtem összerakni a gyújtáselosztót.

Először kipucoltam a röpsúlyok mechanikáját, és újra kentem grafitos zsírral. Egy leírás szerint nem mindegy, melyik röpsúly sonkába kerül a hosszabb rugó, elvileg a könnyebbik súly meg van sárgával pöttyözve. Nos nálam természetesen semmiféle sárga pöttyözés nem látszott már, úgyhogy a kedvesem konyhamérlegét kikölcsönöztem - az egyik súly 51 g, a másik 50 g. Szerintem ez a mérleg mérési hibáján belül van :-) De azért ahogy írják, a könnyebbik súly kapta a hosszabb rugót. 

Visszapakoltam a házba a tengelyt, és becsavaroztam helyükre a megszakítókat a kis platnikkal. Na, innentől nem forgott többé a tengely :-) Az optoelemeket tartó platni vaskosabb volt, és én az azt rögzítő csavarokat használtam újra, de így túllógtak lefelé, elakadtak a röpsúlyokban. Oké, keressünk négy szép és egyforma, hosszban és átmérőben megfelelő csavart. Turkálunk, válogatunk. Meglett, csavarjuk helyére.

pxl_20210312_152433780.jpg

Ki kéne valahogy vezetni a két kalapács vezetékét - csakhogy az optoérzékelők beszerelésekor a szigetelt átvezetőket kidobták a helyükről, azon jött be 3-3 vezeték egy gumi szigeteléssel. Nosza, keressünk bontott gyújtáselosztót, biztos van benne ilyen csavaros átvezető. Turkálunk, válogatunk. Nincs. Kb. minden elosztónk BOSCH, azokban mind négyzetes, becsúsztatós átvezető van (amihez keresünk az ugye Marelli). Találtam egy Skodát. Abból már kilopta valaki ... találtam valami franciát, abban volt egy. De nekem kettő kell... Jó, akkor csinálni kell valahogy - csavar van dögivel, csak műanyag szigetelő bigyula kell. Turkálunk, válogatunk, kínomban átnéztem mindent, végül Alex barátom családi örökség "ömlesztett ketyere" dobozában tökéletes formákra akadtam, kívülre/belülre egyaránt találtam szigetelőket! Majdnem mint a gyári! Nem tudom, mire valók, de nekem pont ez kell :-) Persze még hézagot kell állítani, meg 45 fokra rakni egymáshoz a két megszakítót, de azt majd a felső csapággyal a helyén.

pxl_20210312_152454454.jpg

Eredetileg lenne még egy pici olajzó filc nekiszorítva a kalapácsokat löködő négyszöges tengelynek, persze azt is kidobták, fellelni nem lehet ilyet, úgyhogy erről lemondtam, majd finoman zsírzunk.

Mi is kell még? Ja igen, kellene a gyújtás modul, kettőből egy megvan, de megoldjuk a vészkapcsolással. Meg a két BOSCH trafó. Az ám, azok hol vannak? Ahol lennie kéne, ott nincs. Turkálunk, válogatunk a polcon meg a környékén, egyre nagyobb sugárban, nincs. Másik helyiségben, ahol régebben volt, turkálunk, válogatunk a polcon, nincs. Két napja ezen töröm a fejem, hogy hol lehet. Más gyújtáshoz nem jó, tehát még tévedésből se kerülhetett más autóba, meg amúgyis, azokat az alkatrészeket másutt tartjuk.

Nem tudom. Amint lesz megint időm, megyek keresni...

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lucrezia.blog.hu/api/trackback/id/tr7616460386

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Demone Nero
süti beállítások módosítása