Demone Nero

2019. január 08. 14:30 - Spica

elektronok

tavaly október végén járt utoljára hosszabbat az autó, voltunk vele Székesfehérváron egy Autók&Kávén (marhára hideg volt), és a visszaúton egyértelműen kevés henger üzemelt. ezt betudtam a hevenyészve beállított befecskendező rudazatnak (mikor nyáron szétlazult a nem lehúzott kontraanyák miatt), de egészen mostanáig nem jutott rá időm, hogy újra ránézzek.

kezdetnek kíváncsi voltam, elindul-e szerelgetés nélkül újra az autó. beültem, adtam gyújtást - és nem akart kialudni az alacsony benzinnyomást jelző lámpácska. hát jó, lemerült ennyire az akku. töltőre rakva alig vesz fel áramot, úgyhogy nem ez a baj. nézem a benzinszintet, nagyon alacsony, kb 0-n van. jó, OK, én úgy emlékeztem, hogy nem ennyire kevéssel raktam el az autót, dehát ki tudja, elpárolgott. elmentünk egy kanna benzinért. betöltöttük. még mindig nem jó, hiába ment fel negyedig a tankjelző, még mindig csak nyüszögés van és ég a piros lámpa. OK, akkor nézzük meg a biztosítékot.

dsc_0212.JPG

ez a két biztitábla közül a jobbik, ez még a gyári eredeti (valaha régen a balabbikat cseréltem). a legfelső 2 bizti adja az AC pumpáknak meg a gyújtásnak az áramot. ahol pirossal van bekarikázva, ott a probléma. a jobbról lévő barna kábelen érkezik az áram, és bal oldalra feldugott fogyasztóknak megy tovább. igenám, de réz szegmenseket összefogó szegecs a bakelit alapba van beütve, ami a kortól / melegtől / rezgéstől reped, és kilazulnak a réz vezetők. ettől mind a két felső biztosító eléggé esetlegesen kap csak áramot. nosza, a szegecset gazdagon megküldtem folyasztóval, ónnal és pákával.

láss csodát, mindjárt van is áram meg szivattyúk!

de még mindig nem nagyon indulunk - hát lássuk a gyertyákat, gondolom sikerült beköpni rendesen. valóban, elég lucskosak, ahogy szedem ki egymás után, míg el nem érek a 2-es hengerig, ahol valami nagyon furán néz ki...

bp7es.jpg

a piros nyílnál jelölt középső fegyverzet az egészen egyszerűen nincs meg ... első gondolatom az ijedtség, hogy a) elfogyott, mert valami anomália van a 2-esben; b) letört, és megkajálta a motor. aztán nézem jobban, a gallér mögött lévő darab vége nagyon szép, mintha gyári lenne. letöröm a felső porcelán szárat, hogy a belső részt megfoghassam - hát szépen vissza lehet tolni kifelé a helyére a középső szálat, azaz csak visszahúzódott. ez egyrészt tök jó, mert nem kajált meg semmilyen fémet a motor, másrészt meg én még ilyet nem láttam, nem tudom, mitől lehet (a gyertya felső vége, amire a pipa megy, az nem húzódott ki). nyilván az sem használt az évek alatt, hogy kábé 20x lettek kiégetve rossz indítózások után...

szóval kapott egy új garnitúra gyertyát, kapott egy újabb, gondosabb rudazat beállítást, és röff, egy pillanat alatt elindult. bemelegítés, járatás után sikerült valami alapjáratot is összehozni, de most hosszabb próbaútra nem futotta, innen megyünk tovább, ha megint lesz 1-2 napom (és nem lesz hó).

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lucrezia.blog.hu/api/trackback/id/tr3914547678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Demone Nero
süti beállítások módosítása