Demone Nero

2011. április 07. 11:30 - Spica

drautkoszorau

 ez most itt egy "before"-kép:

de azon vagyok, hogy legyen after is.

az elektromos rendszer gányolásait visszabontva kirajzolódik egy kicsi Lucrezia múltjából:

- születésekor, 1971 júliusában még nem szerelték klímával a Montrealokat, ez az extra 1972-től volt elérhető. az autóban viszont teljesen és minden ízében gyári klíma van, ergo ez egy retrofit mutatvány volt.

- a klíma utólagos beszerelését erősen alátámasztja a gyári kapcsirajztól gyökeresen eltérő színkódú és bekötésű klíma+szellőző vezetékezés (és a biztosítábla laza átkonfigurálása)

- a kezdeti rádiónak motoros antennája lehetett, méghozzá a bal hátsó "sonkára" fúrva, mert hátra menő antenna + táp kábelek kerültek elő

- valamikor kitalálták, hogy a gyári lábtaposós ablakmosó kapcsoló az nemgyó, és barkácsoltak valami késleltető relét, ami a középkonzolra fúrt gomb egyetlen nyomására sokat spriccel és töröl

- valamikor leégett a gyújtáskapcsoló önindítózós része, ezért amellett, hogy a kapcsolót kicserélték (ki van fúrva a kormányból az "egyszer behajtós" csavar ami a kormányzárat fogná), a starter érintkezőket kikötötték egy a középkonzolra fúrt gombra + áthúztak a tűzfalon egy új kábelt az önindítóhoz + megjelent egy (egyelőre ismeretlen) funkciójú új relé a motortérben (a reléből ítélve ez a beavatkozás még 70-es évekből van)

- valamikor (és ez már cca. a 90-es évek, a felhasznált reléből és a vezeték toldó elemekből ítélve) első + hátsó ködlámpát kapott (egy a középkonzolra fúrt kapcsolóval)

- valamikor szintén kb. ekkor kitalálták, hogy kellene egy "immobilizer" az autóba, ezért az amúgyis ramaty állapotú középkonzol alá(!) beszereltek egy asztali lámpa kapcsolót, ami egyik állásában megszakította a benzinpumpák áramát (és kigyújtott egy, a középkonzolra fúrt kis piros LEDet), a másikban pedig indította a kocsit (amihez ismét belegányoltak a biztitáblába).

- időrendben ezekután következett egy kasztni-renoválás - a mechanikát eltávolították a kasznitól, kilakatoltak mindent (eltűnt a hátsó antenna és a ködlámpák) és lealapozták és feketére fújták az eddig zöld bódét (a ködlámpa üresen lógó toldott vezetékén látszik a hűtőrácson bejutott alapozó és a fekete lakk nyoma)

Most a cél a nagyjából gyári (vagyis inkább a klíma beszerelése utáni) állapot visszaállítása, középkonzol alsó+felső részének cseréje, korhű rádió beszerelése és a gány meg férc minél nagyobb megszüntetésével, ámde üzembiztonságra koncentrálva (az önindító kapcsolót kirelézzük, hogy ne égjen össze).

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lucrezia.blog.hu/api/trackback/id/tr402806813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Öngerjesztő Erg 2011.04.07. 23:08:55

Végre hasznát veheted a diplomádnak. :))

boibo 2011.04.08. 17:57:13

végül is: egy hét nagy idő!

Vincze Miklós [grofjardanhazy] · http://24.hu/author/vinczem/ 2011.04.10. 23:58:10

El tudnám sírni magam, mikor valamelyik előző tulaj belenyúl az autó lelkébe. A retrofittel az égvilágon semmi baj nincsen, sőt, de ez a lámpakapcsolós dolog a k.konzol alá, méghozzá egy Montreal-ban? Gratulálok.

Sok sikert, még van pár napotok helyrehozni :)

Spica · http://lucrezia.blog.hu 2011.04.11. 00:12:38

@grofjardanhazy: jelentem, az elektromos szerelés estére kész lett, de amíg a középkonzol vissza nem kerül, nem tudni, mennyire jó... ezt holnap fogják a srácok intézni, nekem dolgoznom kell :-(
van még sajnos elektromos gány, szintén a 90es évekből (vagy még későbbről) átalakították a gyújtáselektronikát, nagyon csúnyán szerelve. azt visszacsinálni lesz a májusi program...
Demone Nero
süti beállítások módosítása