Demone Nero

2011. október 23. 11:58 - Spica

delej

nnnakérem.

valahol ott hagytuk abba, hogy a generátorból nem jön az áldásos villanyosság.

van egy 3-lábú sarus csatlakozó, ami a generátorra megy. az idők során persze ez a műanyag megkopott annyira, hogy a saruk ki-be járnak belőle, tehát ha feldugod, a saruk nem mennek rá a késekre ... provizórikusan a műanyagot most félretettem, és egyenként direktben vannak feldugva a drótok. a generátorból egyébként vígan jön a 14 V, a feszültségszabályzó is teszi a dolgát, de a gépjármű elektromos rendszere, és az előző szerelők "hozzáértése" ismét hozza a szokott formát.

Luigi annak idején úgy képzelte, hogy a töltőáramnak az alábbi utat érdemes bejárnia:

generátor > biztosítótábla bal felén 12 V-os sín > ampermérő a műszerfalban > önindító > akku (az autó fenekében)

természetesen mire eljutunk az akku (+) tüskéjéig, marad olyan 12,3 V a 14-ből. ennek tetemes része magán a biztitáblán tűnik el, ami elég érdekes anomáliákat mutat:

 

ebből ugye az oxidot lehet a korra fogni, de a taknyolást nem :-(

ráadásul Luigi fogalmai szerint egy 12 V-os sínt úgy kell megcsinálni, hogy 7 darab pici rézlapból rakom össze, és a 8 csomópontban a [2 kés + 2 rézlemez(sín) + 2 rézlemez (biztitartó)] egységet egy alu szegeccsel nyomom meg, a bakelit ellenében.

magát a biztitáblát a műszerfal alatti fém kerethez 2 keresztfejű csavar fogja, eleve elnyírt fejjel. fordultak olyan 1/2-et, aztán feladták, lefúrtam őket.

ahogy a képen is látszik, az összes réz elem teljesen fekete, égett, oxidos.

természetesen NEM lehet kapni biztitáblát égen-földön :-( lefúrtam hát a szegecseket (amitől a hőtől és kortól teljesen porózussá vált bakelit alap 3 darabba tört) és megdrótkeféztem minden fémet. összeragasztottam a bakelit aljat (meglepő módon jól fogja a pillanatragasztó), és már éppen az összeszerelésen (és egy javított konstrukción) kezdtem gondolkozni, mikor feltűnt a német ebayen valaki, aki eddig nem látott Monti-alkatrészeket rakott fel, a hirdetés szövegében pedig megjegyezte, hogy van más is, kérdezzek bátran. kérdeztem. a válasz szerint valószínűleg van neki, de utána kell néznie, és fotót is küld.

amíg erre vártam, félretettem a biztitáblát, és nekiveselkedtem az ampermérőnek, mert féltem, ott sincs minden rendben a csatlakozókkal. ehhez szét kellett bombázni a baloldali műszeregységet:

 

az ampermérőnek kutya baja (mondjuk, amilyen egyszerű, ne is legyen :-)  ), a csatlakozók tiszták, de kicsit lazák voltak, összeszereléskor rájuk húztam kicsit. ha már ott jártam, szétszedtem a másik oldalt is, megpucoltam, az előző szerelők által bent hagyott szemetet kidobtam, és visszatettem szépen mindent a helyére.

folyt.köv. ...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lucrezia.blog.hu/api/trackback/id/tr743323587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Demone Nero
süti beállítások módosítása