Demone Nero

2011. november 15. 17:40 - Spica

ajtók

hétvégén mind a 2 napon "őrizni" kellett a lakatost a műhelyben, úgyhogy bőven volt időm szerelgetni.

eredetileg a már felemlegetett fűtéskapcsoló bekötését akartam volna kibogozni, de ez szombaton szerszámhiány miatt (2-es imbusz) meghiúsult (vasárnap meg elment tőle a kedvem, mert kiderült, nem tudom kióvatoskodni ezt az egy kapcsolót a konzol mögül, teljesen szét kell szednem. ez egy másik hétvége lesz majd...)

szerettem volna a zárakat megcsinálni, hogy kívülről kulccsal bármelyik ajtó rendesen zárható - nyitható legyen, ez eddig sajnos csak bűvészkedéssel ment a jobb oldalon, és sehogy a balon.

az ajtó belső kárpit eltávolítása után az alábbi kép tárul szemünk elé:

IMAG0311.jpgebből az alábbi részletekre hívnám fel a figyelmet :-)

- az ajtó gazdagon tele van nyomva alvázvédővel, gondolom egyrészt a rozsdásodás ellen (és tényleg nem is rozsdál) másrészt pedig gondolom zaj- és rezonációcsökkentési céllal (és tényleg, nem remeg a külső lemez :-) )

IMAG0310.jpg

(a kép bal szélén az ajtó B-oszlop-felöli élébe épített piros lámpácska van, ami nyitott állapotban hátrafelé világlik)

- valaki már izélgette a jobb oldali ajtót, mert ott az ablakemelő motor csatlakozói "egymásba sodort réz"-technológiával voltak részben kialakítva, amit meg is szüntettem azonmód.

IMAG0309.jpg

(ez itt a bal oldali, jobb állapotú motor. lent középütt a leeresztett ablak alsó élét megfogó ütközőbak látszik)

- a bal oldali zár javításához az egyik picike gömbcsuklós végű rudat meg kellett kurtítanom, gondolom a zárszerkezet 40 éves kopása miatt kellett ekkora rövidítés

IMAG0307.jpg

(ez itt a zárszerkezet belülről, a felső fényes henger az a kilincs cilinderzára, a jobb alsó sarok felé tartó kábelt pedig a belső ajtónyitó fogantyú mozgatja) 

- a bal oldali ajtóban valami történt magával az ajtóemelő mechanikával is, egyrészt odébb lettek fúrva a motor rögzítő csavarjai, másrészt lógnak kicsit a sodronyok (ezen feszítettünk), harmadrészt pedig ki van törve a motor hajtóműházából az a kis öntvénydarab, ami a manuális segédemelő-kurblit központosítaná:

IMAG0315.jpg

 

(bal szélen látszik is egy régi csavarlyuk, illetve középen hátul (ami nem éles...) az a letört öntvénydarab

- beszereltem az ajtó zsanér felöli részén lévő, utólagosan bontásból vett kábelátvezető-csatornát, eddig a vezetékek (ablakemelő + a kis piros lámpa) szabadon kóricáltak, a testzárlat veszélyét hordozva magukban... (erről nincs képem :-)  )

- ha már leszereltem, lent is marad egy ideig a belső borítás, szeretném ugyanis elvinni egy kárpitoshoz, hogy az eredetihez jobban közelítő betétet csináljon a közepére, ez ugyanis bordázott kellene legyen, műbőr anyagában imitált varrással:

IMAG0317.jpg

teszek be ide egy (apró) képet a kívánt állapotról is: 

Clipboard01.jpg

ha már így tüsténkedtem, leszereltem mind a két tükröt, és állítottam a gömbcsuklók szorításán, mert eddig "elfújta őket a szél", most már stabilan a beállított pozícióban maradnak.

jaigen, ha már ott jártam, megemeltem mind a két ajtót a zsanércsavarok állításával, így szemre vizszintben vannak, és nem karistolják alul a kédereket.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lucrezia.blog.hu/api/trackback/id/tr43385268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Demone Nero
süti beállítások módosítása