hétvégén mind a 2 napon "őrizni" kellett a lakatost a műhelyben, úgyhogy bőven volt időm szerelgetni.
eredetileg a már felemlegetett fűtéskapcsoló bekötését akartam volna kibogozni, de ez szombaton szerszámhiány miatt (2-es imbusz) meghiúsult (vasárnap meg elment tőle a kedvem, mert kiderült, nem tudom kióvatoskodni ezt az egy kapcsolót a konzol mögül, teljesen szét kell szednem. ez egy másik hétvége lesz majd...)
szerettem volna a zárakat megcsinálni, hogy kívülről kulccsal bármelyik ajtó rendesen zárható - nyitható legyen, ez eddig sajnos csak bűvészkedéssel ment a jobb oldalon, és sehogy a balon.
az ajtó belső kárpit eltávolítása után az alábbi kép tárul szemünk elé:
ebből az alábbi részletekre hívnám fel a figyelmet :-)
- az ajtó gazdagon tele van nyomva alvázvédővel, gondolom egyrészt a rozsdásodás ellen (és tényleg nem is rozsdál) másrészt pedig gondolom zaj- és rezonációcsökkentési céllal (és tényleg, nem remeg a külső lemez :-) )
(a kép bal szélén az ajtó B-oszlop-felöli élébe épített piros lámpácska van, ami nyitott állapotban hátrafelé világlik)
- valaki már izélgette a jobb oldali ajtót, mert ott az ablakemelő motor csatlakozói "egymásba sodort réz"-technológiával voltak részben kialakítva, amit meg is szüntettem azonmód.
(ez itt a bal oldali, jobb állapotú motor. lent középütt a leeresztett ablak alsó élét megfogó ütközőbak látszik)
- a bal oldali zár javításához az egyik picike gömbcsuklós végű rudat meg kellett kurtítanom, gondolom a zárszerkezet 40 éves kopása miatt kellett ekkora rövidítés
(ez itt a zárszerkezet belülről, a felső fényes henger az a kilincs cilinderzára, a jobb alsó sarok felé tartó kábelt pedig a belső ajtónyitó fogantyú mozgatja)
- a bal oldali ajtóban valami történt magával az ajtóemelő mechanikával is, egyrészt odébb lettek fúrva a motor rögzítő csavarjai, másrészt lógnak kicsit a sodronyok (ezen feszítettünk), harmadrészt pedig ki van törve a motor hajtóműházából az a kis öntvénydarab, ami a manuális segédemelő-kurblit központosítaná:
(bal szélen látszik is egy régi csavarlyuk, illetve középen hátul (ami nem éles...) az a letört öntvénydarab
- beszereltem az ajtó zsanér felöli részén lévő, utólagosan bontásból vett kábelátvezető-csatornát, eddig a vezetékek (ablakemelő + a kis piros lámpa) szabadon kóricáltak, a testzárlat veszélyét hordozva magukban... (erről nincs képem :-) )
- ha már leszereltem, lent is marad egy ideig a belső borítás, szeretném ugyanis elvinni egy kárpitoshoz, hogy az eredetihez jobban közelítő betétet csináljon a közepére, ez ugyanis bordázott kellene legyen, műbőr anyagában imitált varrással:
teszek be ide egy (apró) képet a kívánt állapotról is:
ha már így tüsténkedtem, leszereltem mind a két tükröt, és állítottam a gömbcsuklók szorításán, mert eddig "elfújta őket a szél", most már stabilan a beállított pozícióban maradnak.
jaigen, ha már ott jártam, megemeltem mind a két ajtót a zsanércsavarok állításával, így szemre vizszintben vannak, és nem karistolják alul a kédereket.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.