Demone Nero

2011. november 26. 20:56 - Spica

-1 madzag

nakérem, itt a megoldás.

ma tovább folytattam a nyomozást a középkonzol mögött. meglett, hogy a klímarelét a klíma hőkapcsoló vezérli - ez azért egy várható fordulat volt :-)

a klímakapcsoló és a hátsó ablak fűtés kapcsoló egyazon vezetékről kapnak áramot, ami a biztosítótáblán "gyújtás +12V"-ra van kötve, közösen a benzinpumpákkal és az ablakemelő reléivel. a fenti vezetéket szorgos kezek kis darabon megcsupaszolták, és belésodortak egy darab drótot, ami a szellőztető ventilátor fokozatkapcsoló egyik "közös" lábára van saruzva. a másik "közös" lábán fix +12 V van...

a kapcsoló azt tudja, hogy 0 állapotban semmi sem érintkezik semmivel, I, II és III fokozatban pedig az L, M és H lábait érinti össze a két "közös" (C és B) lábaival. az eredeti kapcsolás az akart lenni, hogy a fix +12 V-ot kapcsolgassuk mindenféle előtétellenállásokon keresztül a ventilátor motorjára (hogy ott a tekercselésen keresztül testre záródjon és pörgesse a forgórészt). valaki nyilván úgy gondolta, ezt érdemes megfejelni a fent leírt érdekességgel, a szándékot nem teljesen értem, talán annyi lehetett, hogy a ventilátor bekapcsolt állapotában mindenképpen kapjon áramot az ablakfűtés+klíma engedélyező része, de ... ennek sok értelme ugyebár nincsen.

az "extra" vezeték eltávolítása és a középkonzol visszaépítése után minden tökéletes(ebb)en működik!

a próba során bekapcsoltam a rádiót, és megint szembesültem a borzalmasan torz hangzással. ennyire azért nem lehet rossz a harminc-sok éves hangtechnika, úgyhogy kibontottam a B-oszlop mögött található kombinált utastér-szellőző + belső világítás + hangszóró panelt. a benne lévő hangszórót valaki megintcsak barbár módjára szerelte be: nem talált gyári méretű hangszórót, ezért átfúrta a hangszórórácsot 4 csavar kedvéért. a torz hangzás oka a hangszórómembrán szélének szinte teljes megsemmisülésében keresendő, tehát kereshetek méretben ideillő hangszórókat is:

IMAG0331-1.jpg

a képen jól látszik a 4 utólagos lyuk, illetve az is, hogy a gyári 4 tőcsavarból már csak 2 van meg. a másik 2 sem tűnik pótolhatatlannak, a hely megvan, csak bele kell ragasztani majd a csavarszárat.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lucrezia.blog.hu/api/trackback/id/tr803413905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Öngerjesztő Erg 2011.11.30. 12:29:34

Nem lehet, hogy azt akarták, hogy a ventilátor is csak gyújtáson menjen, de valamiért ottfelejtették ((évekkel) később visszadugták) a kapcsolón a fix 12V-ot?

Spica · http://lucrezia.blog.hu 2011.11.30. 12:39:49

@Öngerjesztő Erg: nem, mert a "gyújtás+" az egy vékony derót, relé vezérlésre OK, de a ventinek a nagy áramot nem az adja.
"All Italian Sports Cars shall be wired at the Factory by a cross-eyed, color-blind worker, using whatever supplies are within reach."

Öngerjesztő Erg 2011.12.01. 09:10:15

Szerintem az "áram" meg az "ellenállás" szó nem is létezik az olaszban. :)
Demone Nero
süti beállítások módosítása