a mai szerelési gyakorlatnak egy pénteki szolnoki látogatás adott apropót. megismerkedtem egy "sorstárssal", akinek rögvest 2 Montija is van, egy talpra állítandó, és egy donor! ahogy a németek mondják, szép kis "Benzingespräch" kerekedett belőle, s közben rájöttem, hogy megint találtam egy, az én autómból hiányzó alkatrészt, a generátor feszültségszabályzójának előtétellenállását.
ezt ugyanis nálam valaki kiműtötte, és helyette ... nos, mi is történt helyette? kezdjük el visszafejteni! a gerjesztés vezetékét bevitte a tűzfalon, és elkezdte vezetni a középkonzol felé. aztán ott nyoma vész. nem akarom megint a középkonzolt lebontani, úgyhogy elkezdtem gondolkozni, van-e fotóm. van! itt kint a blogon, még áprilisból :-) s rajta is van a keresett drót, amint srégen felfelé tart, be a műszerek mögé!
megvilágosodás: hiszen a műszerfalban van egy utólagosan barkácsolt töltésjelző lámpa! nosza, vegyük le a burkolatot. tényleg, a lámpa egyik lába ide megy, a másik pedig ... a fékfolyadék-szint visszajelző egyik vezetéke "szokás szerint" megcsupaszolva, s belesodorva egy kábel. mivel így később jön meg a gerjesztés a generátornak, az amperméter meg amúgyis teljesen jól jelzi a történéseket, megszüntettem az egész miskulanciát, nyertünk újabb méter drótokat... a lámpa helyét egyelőre leragasztottam, de majd valami pászentos dugót kell oda találni. kellene még egy odavaló ellenállás - természetesen semmilyen adat, cikkszám nem lelhető fel róla, és még csak kapni se lehet. majd lesz valahogy, oldottunk már meg nehezebbet is :-)
végignéztem - ha már ott jártam - s le is próbáltam az összes műszermegvilágító- és visszajelző izzót. most már biztos, hogy kell venni benzinnyomás-szenzort, mert a lámpa önmagában OK :-(
itt szeretnék köszönetet rebegni Csocsónak, aki udvari lakatosunkká lépett elő, és ilyen minőségében megkértem, próbálja meg megpöttyenteni az egyik eltört gyújtókábel-tartó horgot, és fényesen sikerült!
megcsináltam a motortér világítását is, itt a tető nyitásakor záró kapcsoló volt teljesen oxidos (és meg kellett tisztítani a motorháztetőn lévő lámpatesteket is). hirtelen ötlettől vezérelve a csomagtartó világítását is megnéztem, mert az sem ment - persze, hogy nem ég, ha csak a testkábel van feldugva!
kiszereltem még egy gyújtótrafó-előtétellenállást (ez teljesen más formátumú, mint a fent emlegetett), ilyen a Montiban sosem kellett a tranzisztoros gyújtás miatt. nem volt itt sem használatban, csak lobogott a végén egy drót... ilyenkor merül fel bennem megint a kérdés, vajon hányan barkácsolhatták már szegény párát?
persze, aminek a biztitáblája megvásárláskor így néz ki, ott sok jóra ne számítsunk :-)
egy "barkácsolót" valószínűleg megtaláltam - azt a német céget, amelyik az új tranzisztoros gyújtást építi be, illetve átalakítja az elosztót kalapácsosról optoelektronikásra.
most már csak azt nem értem, miért nem alszik el a beltéri lámpa, ha be van csukva mindkét ajtó... nem baj, kell hagyni a jövő hétvégére is valamit :-)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.