Alexék az http://www.facebook.com/Alfarium-ban megszenvedtek ma rendesen az ördöglakattal ... lehúzni egyszerűen hátrafelé nem lehet, picit hátra - aztán forgat - aztán hátra - aztán le. útban van minden ... a motor meg nem enged, fogják mindenféle kábelek, csövek. de győztek!
láthatólag valaki már egyszer kb. ugyanígy leszedte a váltót, a kuplungharang legfelső csavarhelye (az önindítónál) ugyanis "le lett fejezve", hogy könnyebben lehessen kimozgatni. az akkori mesterek minden csavarkötést sárga rögzítőfestékkel pemzliztek meg.
Fej - tor - potroh, akarom mondani, balra a kuplungharang, a ződ karika jelzi a megskalpolt csavarszemet. Középütt maga a váltó (rajta a ZF eredeti táblájával, alatt a kis ablakocska a hátrameneti fogaskeréké). Végül jobb szélen fent a váltópálcák kezdődnek, alattuk pedig a kihajtás tengelye. éppen a kép legszélén levágva a sebességmérő spirál kihajtásának széle látszik.
Van egy egészalakos kép is, ezen látszik, milyen nagy fémdög is valójában:
a bal szélen van a váltópálcák vége, ebbe illik bele a váltóbot a kulisszával:
a karika a rükverclámpa kapcsolójának helyét jelzi (hátramenet kapcsolásához a legalsó pálcát húzza hátra a bot vége).
a váltó széthúzása holnap jön, de a kuplungba már ma is bele tudunk tekinteni. a harangba belenézve jó hír, hogy a szimmering nem folyik (most nincs róla kép, de a főtengely végén, a lendkeréknél lévő sem!)
a kinyomócsapágy csak infinitezimálisan picit kotyog, de ha már egyszer kint van (és véletlenül tudtam itthon venni újat), kicseréljük.
a munkahengernek őszinte meglepetésünkre különösebb baja nincs! 2 dolog miatt mozgott nehezen: a) a régi (széthasadt) kuplungcső anyagában lévő morzsalék lerakódott a dugattyú egyik oldalán; b) a kinyomó stift felöli részen lévő gumiharang elvásott, így onnan némi olajos kosz jutott be. A dugattyút nehezen nyertük ki a hengerből, de kint van, a henger fala egészen szép, nincs benne horzsolás. Alapos tisztítás és a felújítókészlet dupla tömítése, új gumiharangja felhasználásával mehet majd vissza a helyére.
Maga a kuplung ... hát, az bizony megégett, ezért csúszott. A lendkeréken, és a szerkezeten is látszik a turpisság:
Azt csak találgatni tudjuk, hogy miért történt mindez - talán erőtlen volt lent a motor, és pörgetve kellett elindulni, talán be volt állva a gumicső morzsaléka miatt a kuplung, vagy valaki csak egyszerűen béna volt.
A szerkezet, a lamellák egyáltalán nem kopottak, ezt nem kell cserélni. Kezd egyre valószínűbb lenni, hogy a (most már) 43000 feletti kilométer valós futás. Ha átfordult volna az óra, ennél sokkal kopottabb lenne minden, viszont ez a kocsinak még az eredeti kuplungja.
Ha valakinek jó szeme van (és itt szeretnék elnézést kérni a folyamatosan rossz képminőségért, de a mobilomon a kamera előtti védőüveg valahogy nagyon apró karcokat szedett magára), a bal alsó íven feliratot láthat: FICHTEL & SACHS AG. Hasonlóan a tárcsán is van egy F&S jelölés.
Ami nagyon jól látszik, az az eredeti, gyári kalapácslakk :-) A szerkezetnek itt sincs baja, a kopóréteget viszont felújíttatjuk.
Lucreziát gondos kezek hátratolták a raktárba, és lekapták róla a kerekeket, majd bakra rakták. Néhány hétig most mozgásképtelen lesz, inkább ott foglalja a helyet mint a műhelyben. A kerekekről lekerül a gumi, és a felnik alapos felújításon esnek át.
Olajfolyásra derült viszont fény a motor jobb hátsó sarkánál, ahol a fordulatszám-spirál illetve a gyújtáselosztó kihajtása van, gyűrűt kell cserélni. A kosztól egyelőre nem látni, melyiket :-)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.