Demone Nero

2012. február 02. 21:19 - Spica

lent a váltó + kuplung

Alexék az http://www.facebook.com/Alfarium-ban megszenvedtek ma rendesen az ördöglakattal ... lehúzni egyszerűen hátrafelé nem lehet, picit hátra - aztán forgat - aztán hátra - aztán le. útban van minden ... a motor meg nem enged, fogják mindenféle kábelek, csövek. de győztek!

láthatólag valaki már egyszer kb. ugyanígy leszedte a váltót, a kuplungharang legfelső csavarhelye (az önindítónál) ugyanis "le lett fejezve", hogy könnyebben lehessen kimozgatni. az akkori mesterek minden csavarkötést sárga rögzítőfestékkel pemzliztek meg.

image008.jpg

Fej - tor - potroh, akarom mondani, balra a kuplungharang, a ződ karika jelzi a megskalpolt csavarszemet. Középütt maga a váltó (rajta a ZF eredeti táblájával, alatt a kis ablakocska a hátrameneti fogaskeréké). Végül jobb szélen fent a váltópálcák kezdődnek, alattuk pedig a kihajtás tengelye. éppen a kép legszélén levágva a sebességmérő spirál kihajtásának széle látszik.

Van egy egészalakos kép is, ezen látszik, milyen nagy fémdög is valójában:

image010.jpg

a bal szélen van a váltópálcák vége, ebbe illik bele a váltóbot a kulisszával:

image006.jpg

a karika a rükverclámpa kapcsolójának helyét jelzi (hátramenet kapcsolásához a legalsó pálcát húzza hátra a bot vége).

a váltó széthúzása holnap jön, de a kuplungba már ma is bele tudunk tekinteni. a harangba belenézve jó hír, hogy a szimmering nem folyik (most nincs róla kép, de a főtengely végén, a lendkeréknél lévő sem!)

image001.jpg

a kinyomócsapágy csak infinitezimálisan picit kotyog, de ha már egyszer kint van (és véletlenül tudtam itthon venni újat), kicseréljük.

a munkahengernek őszinte meglepetésünkre különösebb baja nincs! 2 dolog miatt mozgott nehezen: a) a régi (széthasadt) kuplungcső anyagában lévő morzsalék lerakódott a dugattyú egyik oldalán; b) a kinyomó stift felöli részen lévő gumiharang elvásott, így onnan némi olajos kosz jutott be. A dugattyút nehezen nyertük ki a hengerből, de kint van, a henger fala egészen szép, nincs benne horzsolás. Alapos tisztítás és a felújítókészlet dupla tömítése, új gumiharangja felhasználásával mehet majd vissza a helyére.

image007.jpg

Maga a kuplung ... hát, az bizony megégett, ezért csúszott. A lendkeréken, és a szerkezeten is látszik a turpisság:

image004.jpg

Azt csak találgatni tudjuk, hogy miért történt mindez - talán erőtlen volt lent a motor, és pörgetve kellett elindulni, talán be volt állva a gumicső morzsaléka miatt a kuplung, vagy valaki csak egyszerűen béna volt.

A szerkezet, a lamellák egyáltalán nem kopottak, ezt nem kell cserélni. Kezd egyre valószínűbb lenni, hogy a (most már) 43000 feletti kilométer valós futás. Ha átfordult volna az óra, ennél sokkal kopottabb lenne minden, viszont ez a kocsinak még az eredeti kuplungja.

image003.jpg

Ha valakinek jó szeme van (és itt szeretnék elnézést kérni a folyamatosan rossz képminőségért, de a mobilomon a kamera előtti védőüveg valahogy nagyon apró karcokat szedett magára), a bal alsó íven feliratot láthat: FICHTEL & SACHS AG. Hasonlóan a tárcsán is van egy F&S jelölés.

image005.jpg

Ami nagyon jól látszik, az az eredeti, gyári kalapácslakk :-) A szerkezetnek itt sincs baja, a kopóréteget viszont felújíttatjuk.

Lucreziát gondos kezek hátratolták a raktárba, és lekapták róla a kerekeket, majd bakra rakták. Néhány hétig most mozgásképtelen lesz, inkább ott foglalja a helyet mint a műhelyben. A kerekekről lekerül a gumi, és a felnik alapos felújításon esnek át.

Olajfolyásra derült viszont fény a motor jobb hátsó sarkánál, ahol a fordulatszám-spirál illetve a gyújtáselosztó kihajtása van, gyűrűt kell cserélni. A kosztól egyelőre nem látni, melyiket :-)

Clipboard01.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lucrezia.blog.hu/api/trackback/id/tr304054097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Demone Nero
süti beállítások módosítása