Demone Nero

2012. február 11. 11:40 - Spica

szétborult

... mármint a váltó. mondjuk nem magától, kellett hozzá kis kalapálás - feszegetés, de győztünk.

420278_361690973849963_118605608158502_1470956_835148554_n.jpg

(c) Alfarium

nem hiányzik semmi, nincs eltörve semmi, nincs fémforgács, különösebb kopás - berágódás sem látható.

a szerkezet egyébként nyomokban sem hasonlít az általam eddig látott Alfa váltókra (pl. 105 vagy 116 széria). származásilag és szerkezetileg ez a friedrichshafeni ZF (ZahnradFabrik = Fogaskerékgyár :-)  ) gyár egy nagyon kiforrott terméke, a ZF S 5-18/3. Van benne 5, teljesen szinkronizált sebesség, meg persze a hátramenet. Sok mindenbe szerelték különböző áttételezésekkel, Opelbe, Fordba, BMW-be,Volvoba, Lotusba, Ivecoba, Pinzgauerbe (van lehetőség felső váltórúd kivezetésre, kormányváltóra, vagy akár segédhajtóműre), de én szívesebben emlegetem a Maserati Biturbot, a Fiat 130-at, Fiat Dinot, vagy az Alfa Sei-t... a fokozatok kiosztása is eltér, az 1-es balra lent van, hogy a 2-3 között egyszerűen lehessen váltani (egyáltalán, a 2-5 fokozatok szép H-mintában válthatók, az 1-es pedig kilóg, mint a kutya pisiléshez felemelt lába).

minden alkatrésznek van előélete ... a váltó oldalában kis ablak mögött van a rükverc-fogaskerék, aminek a tengelyét (a reteszelő csavar eltávolítása után) ki kell ütni. az eredeti Alfa-szerinti tengelyforma látható az alábbi rajzon:

Clipboard.jpg

alatta pedig egy későbbi verzió, amilyen az enyémben is van. a fénykép is mutatja a típushibát: ez a tengely hajlamos berágódni. lehet, hogy épp ezért cserélték ki ebben a váltóban is (az én tengelyemnek azonban kutya baja). a váltót piszkálták már, az tuti.

a váltó háza (kuplungharang, miegyéb) megy homokszórásra + szinterre, hogy szép maradjon. a belsőben elvileg nem kell semmit sem cserélni, nincs széthajtva, bár az összes gyűrűt még egyenként nem néztük meg.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lucrezia.blog.hu/api/trackback/id/tr884093008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karlmann 2012.07.24. 12:29:35

A muzeális minősítéssel kapcsolatban néhány dolgot. Azt gondolom elmondták, hogy a kocsin nem lehet kosz, rozsda stb. De arról nem biztos, hogy beszéltek, hogy ha a kocsit OT-re viszed akkor kell valamilyen dokumentáció, leírás, ami alapján elvégeztétek a javítást. Ez lehet idegen nyelvű is, de mindenképpen részletes, robbantott ábrákkal teli vaskos anyag kell, ami a típusnak megfelelő. Ezen felül, ha a kocsi, mondjuk 73-as gyártású, de 74-es forgalomba helyezésű, akkor kell az alfától egy hivatalos doksi, amiben a gyár igazolja ennek a tényét. Mi most emiatt szívtunk egy Spider Veloce-vel. Ha ilyen gond van a Szabó Csabát kell keresni az Alfa Romeo-nál a száma 30-492-1867 ebben csak ő tud segíteni itthon. A magyar OT igazi sóhivatal, nem az a lényeg milyen a kocsi, csak az számít, hogy az általuk kitalált elmebeteg szabályoknak megfeleljen a kocsi.

Spica · http://lucrezia.blog.hu 2012.07.24. 13:13:44

@karlmann: szia! köszönöm az infókat. van csodálatos (és tényleg vaskos) alkatrészkatalógusom, mindenféle javítási manuálom, meg sok saját fotónk, hogy mit csináltunk és hogyan. van az Alfa dokumetációs archivumtól levelem, hogy mikor gyártották alvázszám szerint az autót, illetve hová adták el akkor. megvan az olasz forgalmi és egy kinti papír a kivonásról ... nagyon sóhivatal, és menjenek a pixába ... olyan OT-s minősítést kapott autók mennek át itt a kezünkön, hogy néha hányok. ugyanakkor nagyon szép rémtörténeteket hallok buktatott kocsikról :-(
te merre ügyködsz, milyen kocsikat csináltok?
ciao

karlmann 2012.07.24. 13:50:48

@Spica:

Nos, igazából a főnököm csináltat saját magának egy 1972-es Alfa Romeo Spider Veloce-t, de a projektet ténylegesen én viszem, innen a kapcsolat. Már kb egy éve olvasom a blogodat, mert beteges autóbuzi vagyok, szerintem nagyon jó! Amikor ma megláttam, hogy OT-re készül a kocsi, gondoltam megosztom a saját keserű tapasztalatokat, így legalább más tanulhat belőle és megúszhat pár csapdát. Nekünk azért kaszálták el a Spidert egy hónapja, mert szerintük nem egyértelmű a kocsi eredete, ugyanis 1972-ben gyártották, de 1974-ben lett csak forgalomba helyezve. Még csak meg sem kezdhette a vizsgát. Volt egy internetes doksi kinyomtatva, de az nekik nem elég, mert csak hivatalos pecsétes papírt fogadnak el! Ha van még lehetőséged vidd inkább FIVA-ra. Néhány előny: nem kell megújítani tulajdonosváltáskor, külföldön csak azt ismerik el, az OT-n csak kacagnak, ugyanúgy kiadják rá az oldtimer rendszámot és lehet kedvezményes biztosítást kötni.

Spica · http://lucrezia.blog.hu 2012.07.24. 14:42:38

@karlmann: menjenek a bánatos anyjukba, komolyan.
köszi a dícséretet, nemsokára lesz mégegy cikksorozat, két jóval öregebb autóról, majd kiteszem ide a linket hozzá :-)
bemásolom ide, amit egy benfenntestől kaptam FIVA-ügyben:
"nem javaslom. Részletesebben most nem indokolnám meg, de egy fél órát nyugodtan beszélhetnék róla. Most a FIVA-nál elég sok kavarás van, bonyolult ügy.
Egyébként a helyszín is más, meg a résztvevők egy része is.
Szigorúbb, dupla annyiba kerül, dupla ideig érvényes. De most egy merő szopatás lett belőle..."
no comment...
ezt az autót egyébként sem akarnám eladni (mármint, nem érdekel a külföldi minősítés), a szívemhez nőtt :-)

karlmann 2012.07.24. 16:09:19

@Spica:

Nem tudom mi történhetett a FIVA-val, mert korábban nagyon korrektek voltak, szigorúak, de következetesek. Drága volt, de megérte. Lehet, hogy őket is utolérték a címeres tintahuszárok?

Tényleg jó az oldal, kíváncsian várom a linket a másik kettőhöz. Kitartás, egy nagyon jó autód van, ha minden rendben lesz még a szezon végén mehetsz vele, azt hiszem ez sok mindenért kárpótolni fog.

Üdv:
karlmann

Spica · http://lucrezia.blog.hu 2012.07.24. 16:33:54

@karlmann: addig is, amíg lesz cikk - nem tudom, mennyire facebookozol, bár ezt akár regisztráció nélkül is látod, ez itt a műhelyünk oldala:
www.facebook.com/Alfarium
Demone Nero
süti beállítások módosítása