... mármint a váltó. mondjuk nem magától, kellett hozzá kis kalapálás - feszegetés, de győztünk.
(c) Alfarium
nem hiányzik semmi, nincs eltörve semmi, nincs fémforgács, különösebb kopás - berágódás sem látható.
a szerkezet egyébként nyomokban sem hasonlít az általam eddig látott Alfa váltókra (pl. 105 vagy 116 széria). származásilag és szerkezetileg ez a friedrichshafeni ZF (ZahnradFabrik = Fogaskerékgyár :-) ) gyár egy nagyon kiforrott terméke, a ZF S 5-18/3. Van benne 5, teljesen szinkronizált sebesség, meg persze a hátramenet. Sok mindenbe szerelték különböző áttételezésekkel, Opelbe, Fordba, BMW-be,Volvoba, Lotusba, Ivecoba, Pinzgauerbe (van lehetőség felső váltórúd kivezetésre, kormányváltóra, vagy akár segédhajtóműre), de én szívesebben emlegetem a Maserati Biturbot, a Fiat 130-at, Fiat Dinot, vagy az Alfa Sei-t... a fokozatok kiosztása is eltér, az 1-es balra lent van, hogy a 2-3 között egyszerűen lehessen váltani (egyáltalán, a 2-5 fokozatok szép H-mintában válthatók, az 1-es pedig kilóg, mint a kutya pisiléshez felemelt lába).
minden alkatrésznek van előélete ... a váltó oldalában kis ablak mögött van a rükverc-fogaskerék, aminek a tengelyét (a reteszelő csavar eltávolítása után) ki kell ütni. az eredeti Alfa-szerinti tengelyforma látható az alábbi rajzon:
alatta pedig egy későbbi verzió, amilyen az enyémben is van. a fénykép is mutatja a típushibát: ez a tengely hajlamos berágódni. lehet, hogy épp ezért cserélték ki ebben a váltóban is (az én tengelyemnek azonban kutya baja). a váltót piszkálták már, az tuti.
a váltó háza (kuplungharang, miegyéb) megy homokszórásra + szinterre, hogy szép maradjon. a belsőben elvileg nem kell semmit sem cserélni, nincs széthajtva, bár az összes gyűrűt még egyenként nem néztük meg.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
karlmann 2012.07.24. 12:29:35
Spica · http://lucrezia.blog.hu 2012.07.24. 13:13:44
te merre ügyködsz, milyen kocsikat csináltok?
ciao
karlmann 2012.07.24. 13:50:48
Nos, igazából a főnököm csináltat saját magának egy 1972-es Alfa Romeo Spider Veloce-t, de a projektet ténylegesen én viszem, innen a kapcsolat. Már kb egy éve olvasom a blogodat, mert beteges autóbuzi vagyok, szerintem nagyon jó! Amikor ma megláttam, hogy OT-re készül a kocsi, gondoltam megosztom a saját keserű tapasztalatokat, így legalább más tanulhat belőle és megúszhat pár csapdát. Nekünk azért kaszálták el a Spidert egy hónapja, mert szerintük nem egyértelmű a kocsi eredete, ugyanis 1972-ben gyártották, de 1974-ben lett csak forgalomba helyezve. Még csak meg sem kezdhette a vizsgát. Volt egy internetes doksi kinyomtatva, de az nekik nem elég, mert csak hivatalos pecsétes papírt fogadnak el! Ha van még lehetőséged vidd inkább FIVA-ra. Néhány előny: nem kell megújítani tulajdonosváltáskor, külföldön csak azt ismerik el, az OT-n csak kacagnak, ugyanúgy kiadják rá az oldtimer rendszámot és lehet kedvezményes biztosítást kötni.
Spica · http://lucrezia.blog.hu 2012.07.24. 14:42:38
köszi a dícséretet, nemsokára lesz mégegy cikksorozat, két jóval öregebb autóról, majd kiteszem ide a linket hozzá :-)
bemásolom ide, amit egy benfenntestől kaptam FIVA-ügyben:
"nem javaslom. Részletesebben most nem indokolnám meg, de egy fél órát nyugodtan beszélhetnék róla. Most a FIVA-nál elég sok kavarás van, bonyolult ügy.
Egyébként a helyszín is más, meg a résztvevők egy része is.
Szigorúbb, dupla annyiba kerül, dupla ideig érvényes. De most egy merő szopatás lett belőle..."
no comment...
ezt az autót egyébként sem akarnám eladni (mármint, nem érdekel a külföldi minősítés), a szívemhez nőtt :-)
karlmann 2012.07.24. 16:09:19
Nem tudom mi történhetett a FIVA-val, mert korábban nagyon korrektek voltak, szigorúak, de következetesek. Drága volt, de megérte. Lehet, hogy őket is utolérték a címeres tintahuszárok?
Tényleg jó az oldal, kíváncsian várom a linket a másik kettőhöz. Kitartás, egy nagyon jó autód van, ha minden rendben lesz még a szezon végén mehetsz vele, azt hiszem ez sok mindenért kárpótolni fog.
Üdv:
karlmann
Spica · http://lucrezia.blog.hu 2012.07.24. 16:33:54
www.facebook.com/Alfarium
Spica · http://lucrezia.blog.hu 2012.07.25. 15:27:24