kétféle is: egyrészt a váltóé, amire visszakerült a hét végére a kulissza, és - egyelőre olaj feltöltés nélkül - szárazon, mozgás nélkül végigváltottuk, érzésre jó.
(természetesen úgy néz ki, nem úszom meg a középkonzolt mégegyszer ... a legutóbbi szétszedésnél lehet, hogy lecsúszott egy saru a bal ablakemelő kapcsolójáról, mert vonakodik, viszont enyhe püfölésre elindul).
légtelen lett továbbá a kuplung, és érzésre is jól emel ki.
tegnap beszabályoztam a gázrudazatot, hogy az új TA beszerelésének már ne legyen akadálya - alaposan el volt állítva ...
mit látunk a képen?
az 1) krumplival jelöli a TA szabályzós végének a helyét - ide a beállítás idejére különböző hosszúságú "mű TA"-kat kell berakni. először azonban mindenféle rudazatokat (3), 3a), 4) és a gázbovden vége) le kell kötni egymásról (a pillék értelemszerűen össze vannak kötve a befecskendezővel, az alap beállításhoz ezeket függetleníteni kell).
először a 2) jelű csavarokkal a gázbovden himbáját kell alapba rakni. természetesen a kb. 100 speciális szerszám közül kellene ehhez egy, de ennek hiányában is megoldható a két véghelyzet beállítása (0 gáz: vizszintes himba, full gáz: 78 fokos elfordulás). visszaakasztjuk a bovdent, majd annak hosszát is beszabályozzuk a végálláshoz (engedje elzárni a pilléket). visszaakasztjuk a 3) jelű csuklót, és rúd hosszával beszabályozzuk a 7, 8 hengerek pilléit (0,03 mm hézag), majd (a most nem látható) összekötőcsavar segítségével szinkronozzuk hozzá az 5, 6 pilléket, kössük vissza a túloldal 3a) csuklóját, állítsuk be az 1, 2 hengereket és szinkronozzuk hozzá a 3, 4 pilléket.
nálam szerencsére csak a gázbovden himba zárt állása volt eltekerve: ami azt jelenti, hogy a pillék állandóan picikét nyitva voltak alapjáraton is (ez magyarázza azt is, hogy hiába tekergettük annak idején az alapjárati levegő csavarját, semmi hatása nem volt).
ezután következik a Spica TA behangolása: leakasztott 4) csukló mellett a 27 mm-es mű TA segítségével a Spica határoló karja és az 5) kalibráló csavar közé 0,5 mm hézagot állítunk a TA alatti szabályzó csavarral, majd 29 mm-es mű TA segítségével (80 fokos hőmérsékletet szimulálva) összekalibráljuk a pilléket a befecskendezővel, azaz visszaakasztott 4) csuklóval is 0,5 mm hézagot kell kapnunk az 5) csavarnál, ehhez viszont a 4) rúd hosszán kell állítanunk.
ez utóbbi két paraméter is el volt tekerve, a TA alatti csavart mi is tekergettük, hogy a rossz TA hosszát kicsit kompenzáljuk, de a 4) rudat valaki más tekergette ... gondolom, a rossz TA miatti beteges alapjáratot akarták a pillék illetve a Spica elhangolásával megjavítani.
a nagy próba most jön: teletölteni a váltót, beszerelni az új TA-t és kipróbálni az autót...
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.