amennyiben: mai részünkben elindul a motor, de nem indul el az autó.
Alexék kicserélték a motortartó bakokat (amik nemcsak megrogyva, hanem deformálódva is voltak), most kb. 1,5 centivel feljebb ül a 8 henger.
tele a váltó 80W-s GL4-es olajjal.
megjött a kuplungharang alsó részének hiányzó takaróeleme, és fel is biggyesztettem a helyére, hogy a lendkerékbe ne másszon be kosz alulról.
bent van a helyén a termoaktuátor.
kulcs elfordít, és jónéhány hónap szünet után kicsit krenkölve, de életre kel az autó! az alapjárat egyelőre nagyon alacsony, az alapjárati levegő mennyiség szabályzó csavar segítségével picit sikerült feljebb emelni, de még nem az igazi (légszűrőház még nincs a helyén, hogy lehessen a rudazaton / Spicán utólag hangolni, amit később még meg is teszünk majd). ismételt indításra az autó pöcc-röff, szemvillantásra!
a kuplung viszont nagyonnagyon lent fog, a pedál utolsó 1/2 centijén. nosza, emeljük meg a kocsit, légtelenítsünk még rá. pumpálás közben furcsa dolog történik: egyszercsak bent marad a pedál, és csak az utolsó 1 centin mozog. kihúzom kézzel(!), és onnan már csak lifeg a helyén.
a kuplung és a fékpedál egyazon, a képen jelölt tengelyen fordulnak el. a fékpedál simán csak forog, a kuplung pedig fel van ékelve (egy, a Csepel kempingek hajtókarjához kisértetiesen hasonlító konstrukcióval), és a tengely végén lévő kar löködi a kuplung felső hengert. na, ez a tengely tört el, a kar felütésénél tőben:
azért itt, mert itt van kikönnyítve, hogy a kar lyukán átférjen. de még így is a centis átmérőből van legalább 7 mm, és ez nem jégkrémpálca. szóval vagy anyaghiba, vagy fáradás, de mindenképp váratlan dolog :-(
csalódottságunkon felülkerekedve még meg kellett küzdeni a tűzfaltól épphogy elhúzott pedálblokkal, de végül mint fent is látszik, kijött a tengely, ami - hiába van cikkszáma - nem terem minden bokorban.
gyorssegélyként István a Mechanik szerviztől Szolnokról felajánlott egy darabot, de kell vadásznom mindenképp egy másikat - illetve István eredeti darabjáról mintát véve újra tudom gyártatni az enyém tengelyét, akár jobb konstrukcióban is - például nem értem, hogy ha négyzetes a lyuk (a forgatónyomaték átadásához), akkor miért símán körkeresztmetszetű az átmenet? nem látszik, de a kar túloldalán a tengelycsonk fel van hegesztve a lapra, gondolom, ez a "hőkezelés" sem feltétlenül használt az anyagnak ezen a kis részen.
innen folyt. köv...
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.