új évad, új események :-)
a Monti részt vett élete első 1/100-as veterán versenyén, az Évnyitó Edzésen:
sok jeles és szép old- és youngtimer között próbáltunk szerencsét, s közben újabb "érdekességre" derült fény: hosszabb ideig nyomva tartva a kuplungot, egyszercsak összezár. rövid analízis után (a folyadék nem fogy, a munkahenger felújítva, a flexicső új) arra jutottunk, a 40+ éves Bonaldi felső henger lesz a ludas. szétszedés után konstatáltuk, hogy a két karmantyú erősen meg van kopva, de maga a henger belső felület szép, nem barázdás. kutatás: hol lehet felújító szettet kapni Montrealhoz? kb. sehol. mindenütt az összes többi 105-ös szériába való, 19 mm-es gyűrűket ajánlgatják, holott ide 22 mm-esek kellenek. (az egyik német dealer egyenesen "Blödsinn"-nek titulálta a kérdésemet...) végül egyszerűen összesakkoztuk 2-3 más autóhoz való, 22 mm-es készletből egy komplett felújító szettet:
ami azóta is kiválóan bírja a gyűrődést: jó helyen emel ki, nem ereszt vissza.
az egyik legnagyobb idei beruházás a kerékcsere volt. az újonnan beszerzett felnikről már megemlékeztem, azóta Tomi megcsiszolta és gyönyörűen lefestette őket, Andris pedig szerzett vadonatúj Pirelliket kedvező áron.
így a következő váltás történt: 195/70 R14, ET25 >> 205/60 R15, ET10. a gumi teljesen váltóméret, az autónak a minimális szélesítés jól áll:
az utazási komfort, a vezetési élmény, és egyáltalán, az egész autó hihetetlenül megváltozott!
nemcsak jobban tapadnak az új gumik, de olyan hibák szűntek meg, amelyekről eddig azt hittem, az "ósdi" futómű-konstrukcióból erednek. rögtön egy 200 km-es szolnoki próbaúttal nyitottam, ahol meglátogattam István készülő Montrealját:
nagyon alapos munka készül, és ha meglesz az autó, szerintem szebb lesz az enyémnél! :-) jó volt beszélgetni a hasonlóan fertőzött kollégákkal, és látni a kis csapatot, amelyik létrehozza a csodát, ementáliból az utak királynőjét.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.