Ezzel hívott a mester, aki eljutott odáig, hogy végre széthúzza a motort, és felmérje, mit kell csinálnunk.
Kezdjük a bajjal: a főtengely végén van egy 2+1-es szíjtárcsa, ami a generátort és a klímakompresszort hajtja. A klíma gyári klíma, de nem a gyárban szerelték be, későbbi bővítés - emiatt a szíjtárcsára fel kellett szerelni utólag a +2 pályát a kompresszornak. Valószínűleg viszont ekkor nem sikerült rendesen lehúzni és biztosítani azt a körmös anyát, ami a tárcsát a tengelyre fogja. Emiatt a ~40 év során meglazult a tárcsa, és kóválygott a tengely végén. Ennek többféle eredménye lett: egyrészt egy sérült végű főtengely (szétvert ékhorony és kikopott tengely a tárcsa alatt), sérült szíjtárcsa (kikopott furat), és zajos járás.
Ami miatt nem baj: meg lehet oldani, jobb lesz mint a gyári. (Nem, nem veszünk új főtengelyet. Kíváncsiságból megnéztem, újonnan gyártva 8500 €. Amúgy meg is értem, egy csodaszép műremek.)
Ami a képen nem látszik, de rajta van: az 1. hengerben volt egy kettétört kompressziós gyűrű. Ezt azonban a sem a hüvely, sem a dugó nem sínylette meg, gyűrűkészletet pedig lehet kapni - újabb pipa.
Azt nagyon jól eltaláltam, hogy a lánccsörgés a két hosszú láncvezetőről leesett műanyag bevonat miatt volt, az alu síneket csapkodták a hosszú vezérlő láncok, ezek lesznek még cserések (de ez benne volt a pakliban).
Minden más a kosztól eltekintve nagyon jó állapotban van, nem futott olajhiányosan a motor, nincs szétkopva se csapágy, se bütyök, se semmi, szóval a fenti darabok. plusz némi tömítéskészlet, vízpumpa, stb. megrendelése után mehet is össze minden!
A szelepdekniket csináljuk meg csilivilire, a motor többi része tiszta lesz, de nem vadiújra gyöngyszórt, az a vélemény kristályosodott ki, hogy ez jobban illik az egyébként patinás autóhoz.
A motor műszaki szempontból teljesen más, mint a Nordok. Látszik a megoldásokon, hogy versenymotorból tenyésztették. Annyira szép, hogy a kiterített alkatrészeket kiállításon kéne mutogatni...
Mi van még? Ha már hozzáfértünk, csináltunk egy tesztet: az olajhőmérő sose mutatott semmit. A gomba helyett most egy potmétert tettem az üres motortérbe, és lám - kilendült a mutató, ahogy tekergettük az ellenállást. Szóval hőmérő gomba is kell.
További tervek, csak hogy ne feledjem:
- miért remeg be indításkor a hátsó futómű
- legyenek elöl nagyobb fékek
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.