Demone Nero

2015. augusztus 16. 22:44 - Spica

kánikula

az előző posztban emlegetett gyertyacsere után volt még éves olajcsere is, ennek kapcsán megint cseréltem a Spica vezérlő részében is olajat

dsc_0590.JPG

aztán ha már ott jártam, észrevettem, hogy a gyújtáselosztó-fedél már - valaki más által - ragasztott füle elvált, úgyhogy leszedtem újraragasztási célzattal. meglepően tapasztaltam, hogy a rotor mindhárom érintkezője, meg a kapszli belső érintkezői is szép zöldek (OK, 3 éve biztos nem jártam erre sem). pucolás, és láss csodát - legalább 20-30 ló tért vissza!

no lássuk csak, merre jártunk március óta?

áprilisban volt az idei első Autók és Kávé a Kultmobil szervezésében:

dsc_9500.JPG

volt esküvői megjelenés másik fekete Alfával:

leabence896.JPG

volt OT premier Biatorbágyon:

dscn2130.JPG

és volt nyílt nap a Budaörsi Reptéren (igen, az egy Mercedes pompakocsi, az autógyártást temette :-)  ):

dsc_0909.JPG

és ez még csak az április!

májusban elmentünk Hajósra borozni a kollégákkal:

20150509_091724.jpg

júniusban volt megint Autók és Kávé, ezúttal a Kincsem Park helyett a ferihegyi repülős skanzenben:

dsc_0628.JPG

ahonnan egyből repülőrajttal következett a "szokásos" nagy utazás, Rijeka, a horvátok meghívására:

dsc_1127_1.JPG

nem minden probléma nélkül telt a dolog, itt például egy kútjelenet látható, mert az AC-pumpák sajnos az odaúton annyira legyengültek pár órás kánikulázás után, hogy gyakrabban álltunk meg, hideg benzinnel teletankolni a hűtés miatt. de erről még a poszt végén...

a horvát túra szokás szerint jó volt egyébként, a programnak mindig része a fiumei korzón felsorakozás mellett kellő mennyiségű hegyi vezetés és nagyon finom kaják elfogyasztása is :-)

dsc_1372.JPG

ezek után a totalcar szervezésében a Múzeumok Éjszakája interaktív programja következett volna, ha ... Andris kollégám nem felejti el becsukni a vezető oldali ajtót műhelyből kiállás közben:

dsc_1369.JPG

dsc_1368.JPG

túlnyílt az autó, és belenyomott a sárvédő panelba. 3 nap volt hátra a rendezvényig ... Gyorsfényező Misi eldobott mindent, és készen lett! Andrissal gyorsan összedobtuk a mechanikát, és este már mentem is "interaktívkodni" - azaz, ki lehetett próbálni az autóinkat menet közben (Tóth Andris fotója):

clipboard01.jpg

brutáljól sikerült a rendezvény, nagyon jó ötlet volt!

júliusban jött Alfacity, ahogy tavaly is, idén is Balatonfüreden:

dsc_0762.JPG

mivel árnyékos helyük volt a veteránoknak, elég sokat voltam az autó mellett, és sok mindenkivel beszélgettem, sőt végre a horvátok viszonozni tudták a látogatást. aztán forgatásra is hívtak, bekerültünk az idei hivatalos filmbe :-)

 

kezdett a pumpák nyüszögése olyan méretet ölteni, hogy augusztusban már csak annyit mentem, hogy kijárjam majdnem üresre a tankot a szerelést előkészítendő - szóval fekete macska inkább pihent, ahogy a szőrös 4lábúak is ebben a melegben:

dsc_1490.JPG

közben megjelent elöl középütt egy kis olajfolt ... ez úgy néz ki, mintha hátsó főtengely-szimmering lenne, ami ugye motor ki - motor be gyakorlat :-( bár nekem még van egy reményem, hogy hátulról a váltó leszedésével (amiben már van gyakorlat) megoldható a lendkerék lebányászása. de egyelőre nem folyik annyira az olio, hogy emiatt álljunk meg.

node a pumpák! ma nekiláttam ... leeresztettem a maradék üzemanyagot, és leoperáltam a két pumpát tartó konzolt, s ki belőlük a szereléket:

dsc_0815.JPG

aztán miszlikbe bontottam a csövecskéket, amiket cserélni fogok, mert van némelyiken felületi repedés, a konzolt meg 44 éve után fémre csiszoltam, lealapoztam, és kapott matt feketét, meg lesznek új gumi tartóbakok.

dsc_0824.JPG

a pumpák mennek bemérésre, hogy mit mutatnak terhelésre - áramfelvétel, melegedés, hozam. a szakirodalom szerint nem csak a szivattyú résszel lehet gond, hanem a túlnyomás-szabályzó szelep is eltömődhet, és beállhat. van mégegy fontos rész: ez pedig a megfelelő áramellátás - van egy csatlakozás a csomagtérben, ezt átvizsgáltam, megtisztítottam:

dsc_0826.JPG

valamint elöl a biztitáblán is le kellett cserélném egy rossz állapotú érvég-papucsot.

innen folytatjuk, ha a pumpákat bevizsgálták...

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lucrezia.blog.hu/api/trackback/id/tr907711358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2017.04.26. 05:46:04

Gyönyörű gépezet!!! Egyik lexebb alfa!!!
Demone Nero
süti beállítások módosítása